Tellijale
Elamus nii näituse kui ka filmina
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Cool’e filme on maailmas tehtud palju, kuid üks cool’imaid nende seas on itaalia režissööri Michelangelo Antonioni 1966. aasta film «Blow-up» – kiiresti kultusfilmi staatusesse jõudnud linateos, mis kuulub tollesse kaanonisse tänini.
Põhjuseks pole üksnes 1960. aastate «swinging Londoni» kujutamine kogu värvigammas – kaunid riided ja moefotograafia, noorteprotestid ja sotsiaalne realism pluss palju sihitut hedonismi (kontserdid, orgia, narkootikumid) –, vaid ka aegumatud teemad inimtaju seosest tegelikkusega ja loomest kui sellisest. Lühidalt sisust: moefotograaf Thomas (David Hamilton) üritab välja selgitada, kas ta on fotoaparaadiga pargis ringi kooserdades ja pildistades kogemata jäädvustanud mõrva.