Klientidelt nõutakse üllatavaid lisatasusid

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Eestis on mitmeid firmasid, kes küsivad oma klientide käest üllatavaid lisatasusid. Taldriku kasutamise või garderoobitasu pole küll suur, kuid tekitab siiski küsimusi – miks küll nii.

Taldriku kasutamise tasu

Rakvere tuntud Pihlaka kondiitriäri küsib neilt, kes kohapeal salatit söövad, 13 senti taldriku kasutamise eest.

Pihlaka kohviku müügijuhi Tiia Põllu sõnul Parkali kohvik Rakveres avati 2001. aastal ja sellest ajast ka seda lisatasu küsitakse. «Kuna kaasamüüdava salati müügihind ei sisaldanud nõusid, nõudepesu, personalikulu ja muid kohapeal söömise kulusid, siis lisasime ühel hetkel selle nö taldrikutasu,» selgitas ta.

Foto: Lugeja foto

Kui kohapeal sööjad peavad nö taara eest juurde maksma, siis salati kaasa ostjatelt Põllu sõnul lisaraha ei küsita. «Meie lahtine ehk kaasamüüdav salat maksab u 3,5-4 eurot kilogramm. Selle paneme kliendile kaasa ja kuna muid kulusid ei lisandu, siis on suhteliselt odav kilohind õigustatud,» rääkis Põllu. Müügijuhi sõnul on nende aastate jooksul paaril korral uuritud, miks lisaraha küsitakse. «Aga kui seletada, siis kõik saavad aru, et asi on loogiline. Muusse kohvikusse minnes ja salatit tellides saada ühe euro eest taldrikutäis on ju päris hea,» rääkis Põllu.

Garderoobitasu

«Saku suurhall on ikka eriti nahaalne. Ma maksin 50 eurot kontserdipileti eest ja siis küsiti veel riietehoius ka raha. Mis mõttes! Ma saaks aru, et ma oleks mingi paarieurose pileti ostnud, siis võib tõesti eeldada, et sinna alla ei kuulu riidehoid, aga 50 euro puhul ajas mind selline koonerdamine ikka väga tigedaks,» kurtis üks kultuurihuviline.

Saku suurhalli teenindusjuhi Kristin Siiraku sõnul on nende garderoob tasuline ja tasu on üks euro üleriide kohta. Ta kinnitas, et põhjuseid selleks on mitmeid.

Foto: Teet Malsroos

«Saku suurhalli külastades ei ole kohustust anda oma üleriideid hoiule, nagu seda näeb ette teatrite etikett, kus üleriietes, söögi ja joogiga saali ei lubata,» rääkis ta. Multifunktsionaalse hoonena toimub Saku suurhallis üritusi väga erinevas kategoorias ja paindlikkus nende toimimisel on teenindusjuhi sõnul väga vajalik. On üritusi, kus ei ole üldse võimalust oma üleriideid hoiule anda, ning on üritusi, kus seda võimalust siiski külaliste mugavuseks pakutakse.

«Kuna hoone võimalused ei saa pakkuda üleriiete ära andmise võimalust kõigile külastajatele, siis tuleb pakkuda võimalust nendele, kellel selleks soovi on,» ütles Siirak. Ta selgitas, et garderoobi vastuvõtu suutlikus peaks olema kuni 10 000 üleriiet, kuid hetkel suudavad majas olevad erinevad garderoobipinnad vastu võtta kuni 4000 üleriiet. «Soovijaid saabki eristada sellega, kes on valmis väikse tasu eest oma üleriide hoiule andma,» selgitas ta. Siirak möönis, et osadel puhkudel ületab nõudlus olemasolevaid võimalusi ja külastajatel tuleb jätta üleriided endi kätte.

Ta lisas, et kui veidi tutvuda teiste Euroopa areenide kultuuriga, siis see on kõigil ühtne - garderoobiteenus areenidel on tasuline. Teistes riikides on tasu suuruseks kaks eurot ja enam, Saku hoones on tasu Siiraku hinnangul pigem sümboolne. «Teenust pakkuv operaator peab suutma pakkumiseks vajaliku tööjõu- ja inventari kulud katta samamoodi nagu igas teises teenust pakkuvas valdkonnas,» tõdes ta. Siiraku sõnul on nendeni jõudnud kaeblemisi sel teemal. «Tundub, et see pigem on negatiivse otsimine ja selle leidmine.» 

«Muidugi on tore viriseda selle üle, mida kõike ei suudeta, selle asemel, et näha, mida tegelikult pakutakse,» arvas teenindusjuht ka lisas, et nemad pakuvad tasu eest isikliku üleriide hoiule andmise võimalust, mis ei ole nn tasuline kohustus või mingi lisatasu välja nõudmine.

Teenustasu Starmani iseteeninduses

«Miks Starmanis lisandub iseteeninduses paketti vahetades lisatasu kaks eurot juhul, kui valida odavam pakett. Samas kui kallimat valides seda ei nõuta,» küsib lugeja. Mehe sõnul jääb talle selline lisatasu arusaamatuks, sest paketivahetuseks ta teenindust ei külasta, vaid saab sellega ise hakkama.

Foto: Postimees.ee

Starmani pressiesindaja Kristi Reilandi sõnul küsitakse teenustasu summas kaks eurot iseteeninduses selle tõttu, et muudatuse jõustumiseks on vajalik ka praktiline tegevus, näiteks võimalik seadmete vahetamise vajaduse kontrollimine. «Vahetades paketi suurema teenusesisuga paketi vastu, lisatasu ei rakendu, kuna tegemist on Starmani poolt klientidele pakutava eraldi soodustusega,» selgitas Reiland. Ka ei küsita teenustega liitumisel teenustasu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles