Kuidas saada uut ID-kaarti võimalikult väikse ajakuluga?

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ID-kaart
ID-kaart Foto: Mati Hiis / Õhtuleht

Tänavu lõpeb kokku veidi enam kui 300 000 isikut tõendava dokumendi kehtivusaeg, mida on mõnevõrra vähem kui mullu.

Tänavu aegub kokku 300 000 isikut tõendavat dokumenti, nende seas on lisaks ID-kaartidele ka passid, elamisloakaardid, meresõidutunnistused jne.

Kõige rohkem - ligi 36 000 dokumenti - aegub augustikuus. «Olulisim soovitus on mitte jätta dokumendi vahetamist viimasele minutile,» ütles PPA arendusosakonna peaekspert Irina Rossinskaja.

Enamasti on teenindustes rohkem kliente kuu alguses ja nädalapäevadest esmaspäeviti. Teenindusse tulekut kavandades on võimalik endale interneti teel broneerida külastuse aeg ja nii järjekordi vältida.

Rossinskaja sõnul annab teeninduses ajavõidu seegi, kui dokumendi riigilõiv eelnevalt pangas või internetipangas ära maksta.

Eesti kodanikud, kellele on varem välja antud pass või ID-kaart, saavad endale uut ID-kaarti taotleda ka posti või e-posti teel. Sel juhul peab teenindusse tulema vaid ID-kaardi kättesaamiseks.

Samuti märkis Rossinskaja, et kuigi teenindustes on olemas fotoboksid, võib dokumendi taotlemiseks vajaliku pildi teha juba eelnevalt fotograafi juures.

Passi aegumise korral tuleks aga läbi mõelda, kas inimesel üldse on seda tarvis. Passi on Eesti kodanikul vaja Euroopa Liidust väljapoole reisides ning kõik muud toimingud saab edukalt ära teha ID-kaardiga.

Passi saab taotleda posti või e-posti teel vaid juhul, kui inimese sõrmejälgede hõivamisest on möödunud vähem kui kaks aastat.

Lisainfot dokumentide taotlemise ja teeninduste kohta saab politsei kodulehelt ning kliendiinfo numbril 612 3000.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles