Eesti ostjad saavad endale aina kallimat toitu lubada

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rimi omamärgitooted.
Rimi omamärgitooted. Foto: Rimi

Eesti suuremate jaemüügikettide esindajad märgivad, et omamärgitooted moodustavad kogu müügist väga väikese osakaalu. Rimi väitel aga moodustavad nende omatooted müügist koguni viiendiku.

Jaeketi Rimi omatoodete müügi osakaal on aastaga kasvanud kõikides Balti riikides, Eestis kasvas omamärgitoodete osakaal kogumüügist ligi 20 protsendini, edastas Rimi pressiteates.

«Omamärgitoodete tähtsuse suurenemise üheks olulisemaks põhjuseks on klientide usalduse kasv omamärgitoodete suhtes,» rõhutas Amor. «Korralik kvaliteet ja mõistlik hind on tarbijale aina olulisem kriteerium ning see kasvatab ka klientide lojaalsust nende toodete osas,» ütles Amor.

Ta lisas, et korra omamärgitoodet proovinud ja sellega kvaliteediga rahule jäänud inimesed eelistavad neid edaspidi ka teistes tootesegmentides, mis aitab omakorda kaasa tootevaliku laiendamisele.

Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktor Ty Lehtmäe selgitusel ulatub nende kauplustes traditsiooniliste omamärgitoodete osakaal pigem mõne protsendini.

«Neid tooteid oleme erinevates kategooriates lisanud ennekõike selleks, et täita tarbijate nõutud tühimikku – kui on suur nõudlus kvaliteetse ja samas odavama hinnaga toote järele,» märkis Lehtmäe.

Ehkki omamärgitoote puhul on Lehtmäe sõnul kliendile oluliseks ostuargumendiks hind, siis on ka siin märgata toetust kodumaisele toodangule. «Kui private label’i toode on eestimaine, nagu näiteks piim, siis pakub ta juba ka selget konkurentsi teistele brändidele,» lisas Lehtmäe.

Ka on Maxima oma ketis tähele pannud üha enam juurduvat tarbijakäitumise trendi, kus tekivad nn uue põlvkonna omamärgitooted. «Näiteks meie liha-, kala- ja ka kondiitritooted, mida müüme kaubamärgi all Meistrite Kvaliteet. Kogemus näitab, et tarbija hindab täiendavat valikuvõimalust ja on valmis olemasolevate bränditoodete kõrvale võtma uut ja kvaliteetset kaupa,» ütles Lehtmäe.

Prisma toidukaupade peaostujuht Pille Raaliste ütlusel on nende klientide ostukorvis omamärgitoodete keskmine osakaal toidu- ja esmatarbekaupade osalt 4-5 protsenti.

Enimostetavamateks toidukauba artikliteks on banaan, mozzarella juust, jäätised, külmutatud juur- ning puuviljad, kalakonservid ning erinevad puu- ja köögivilja konservid. Esmatarbekaupadest on enimostetavamad majapidamis- ja WC paber, vatipadjad ja -tikud ning mähkmed.

«Peamiseks põhjuseks, miks need ostja toidukorvi rändavad on toodete hea hinna ning kvaliteedi suhe ehk tarbija on aru saanud, et ta saab kvaliteesed tooted mõistliku hinnatasemega,» põhjendas Lehtmäe.

Selveri kommunikatsioonijuhi Erkki Erilaiu sõnul moodustas mullu teises kvartalis tehtud Nielseni uuringu järgi Eesti jaekettide omatoodete osakaal seitse protsenti ja võrreldes aasta varasemaga oli omatoodete osakaal vähenenud.

«Eesti tarbijad eelistavad selgelt kodumaiseid kvaliteetseid ja maitsvaid tooteid, mille päritolu ja koostis on pakendil hõlpsalt tuvastatav. Selline tarbimiskäitumise trend on viimastel aastatel ka kasvanud, sest kvaliteettooted on tänu sissetulekute suurenemisele muutunud tarbijatele taskukohasemaks,» leiab Erilaid.

Selveril on omamärgitooteid ligi 200 ja neid leiab peaaegu kõigist tootekategooriatest. «Selveri käibest moodustavad omatooted ligikaudu 3-4 protsenti. Uute toodete sortimenti võtmisel lähtume sellest, et tarbijad eelistavad soodsamaid omabränditooteid vaid siis, kui nende kvaliteet ja maitseomadused on vähemalt võrdsed kategooria käibeliidriga,» märkis Erilaid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles