Facebook vaidleb tarbijakaitseametiga

Triin Ärm
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebook
Facebook Foto: Mihkel Maripuu

Saksa tarbijakaitseamet hoiatas Facebooki, sest nende väide, «Facebook on ja jääb alati tasuta», on eksitav.

«Kasutajad ei maksa küll Facebooki eest, kuid Facebook teenib igal aastal miljardeid dollareid kasutades andmeid ning müües neid personaalse reklaamipinnaga tegelevatele ettevõtetele,» ütles Saksa tarbijakaitseameti Federation of Consumer Protection offices juhatuse liige Klaus Müller, kirjutab Local.

Tarbijakaitseamet tõi välja, et aastatel 2010 kuni 2014 suurendas Facebook oma reklaamitulu 1,8 miljardilt 11,49 miljardile dollarile. 

Samas ütles Kölni ärikooli professor ja valitsus digitaalse majanduse nõunik Klemens Skibicki Localile, et tarbijakaitse kriitika on ajast ja arust.

«Nad mõõdavad seda nn vana maailma väärtuste järgi,» ütles ta. Skibicki sõnul on see hea olukord nii sotsiaalmeediale, kasutajatele kui ka reklaamijatele, sest kõik saavad tulu. Ta lisas, et tarbijakaitseamet ei ole tõenäoliselt päris hästi mõistnud Facebooki ärimudelit. 

«Facebook ei müü andmeid,» ütles ta. Skibicki rääkis, et Facebook müüb firmadele individuaalselt suunatud reklaamipinda, mis tugineb andmetel, mille inimesed on otsustanud Facebookile anda. Skibicki arvates on see ka sotsiaalmeedia kasutajale kasulik, sest ta ei näe suurt kogust talle ebaolulist reklaami.

Tarbijakaitseamet väitis, et on olemas 19 eraldi puntki, kuidas Facebooki tingimused rikuvad Saksamaa seadusi. Ameti sõnul on andmete kaitsmine nende jaoks läbipaistmatu. «Kasutajatel ei ole kohe selge, millal ja mis andmed ning millisel eesmärgil kasutatakse,» ütles amet.

Tarbijakaitseamet sõnul on Facebooki standardsed privaatsusseades eriti problemaatilised, eelkõige sellepärast, et profiilid on välistes otsingumootorites vaikimisi nähtavad. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles