Rootsi lehe repliik: Aviesi hoiatav juhtum

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lennufirma Avies lennuk
Lennufirma Avies lennuk Foto: Wikipedia.org

Rootsi väljaandes ltz.se avaldatud repliigis seisab, et Eesti lennufirma Avies rikkus lennundusreegleid algusest peale, mistõttu oli Aviesiga lepingute lõpetamine Rootsi transpordiameti poolt loogiline samm.

Avies sai Rootsis lende teha tänu sellele, et seadused lubavad kasutada välisfirmasid ja ajutisi töötajaid. See aga toob kaasa lennuohutuse ja -turvalisuse languse ning Avies on selle heaks näiteks.

Neli aastat tagasi võitis Rootsi lennufirma Swedish Direct Flights AB Östersundi ja Umeå vahelise lendude pakkumise konkursi ning võttis allhankefirmaks Aviesi. Selle sammu järel kaotas töö 30 Rootsi pilooti. Nimelt sai Avies väiksema palgaga piloodid Hispaania töövahendusfirma kaudu.

Rootsi lennuohutusamet kritiseeris Avesi tehnilisi ja turvalisuse puudujääke, kaasa arvatud seda, et lennuraporteid ei edastatud õigeaegselt.

Rootsi pilootide ametiühing on seisukohal, et turvalisusprobleemid ja tööolud on omavahel seotud.

Mitmed vabakutselised piloodid on rõhutanud, et lennunduses on hakanud levima ükskõikne suhtumine. Kartes, et neile ei maksta piisavalt, on piloodid hakanud tegema ohtlikke lende liiga väikese kütusekogusega ning ebaturvalise õhkutõusmise ja maandumisega.

Rootsi transpordiamet Trafikverket ei saa lubada selliste vigade tegemist. Euroopa Liidu uus regulatsioon näeb ette suurema tähelepanu pööramist lennunduses ette tulevatele personali-, kvaliteedi- ja keskkonnaprobleemidele. See võib lõpetada «kõige madalama hinna diktaatorluse».

Trafikverket on Aviesi juhtumist õppust võtnud - miljonite dollarite säästmiseks ei tasu reisijate eluga riskida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles