Filmikangelased meie kodudes

, Aasia õpingute magister
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaks Oscarit ja miljardid dollarid: «Lumekuninganna» filmi on nimetatud ka Disney kompanii rahamasinaks.
Kaks Oscarit ja miljardid dollarid: «Lumekuninganna» filmi on nimetatud ka Disney kompanii rahamasinaks. Foto: SCANPIX

Kas teil juba on kodus mõni Lumekuninganna nukk, Ämblikmehe voodilina, 50 halli varjundi teepakk, Käsna-Kalle kustukumm või lõbusa näoga lammas Shaun? Kui ei, siis on teil vedanud, meelelahutusäri turundusnipid pole toiminud.

Suured filmikompaniid on aru saanud, et tänapäeval on vee peal püsimiseks peale hea filmi vaja veel midagi. Nõnda on sageli linateose kõrval üha olulisemad hoopis müügilettidele paisatud filmiteemalised vidinad. Kahjuks suunatakse tihti kogu see nänn silmagi pilgutamata eeskätt lastele kui kergesti mõjutatavale sihtrühmale. Vana hea Disney on seejuures eriti pealetükkiv ja kasseerib filmiteemalistelt leludelt agaralt üha rohkem raha sisse. Aga rahalõhna haistavad teisedki.

Üheks viimase aja tulutoovamaks animafilmiks on mullune Kuldgloobuse ja kahe Oscari laureaat «Lumekuninganna ja igavene talv». Eestiski võisime Disney Lumekuninganna-maaniast aimu saada populaarse laulusaate finaalis, kus printsess Elsaks kehastunud Kristel Aaslaiu teine koht ennekõike perede väikeseid tegelasi kohutas. Nii püüdis telekaamera kinni mitmed talvise superkangelanna kaotuse pärast nutta tihkuvad tüdrukutirtsud. Paluvalt veekalkvel silmi on paljud vanemad küllap näinud hiljem ka poeriiulite vahel, kus peale laste käes olevate säravate lelude pimestavad emme-issi silmi ka nende hinnasildid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles