Energiamärgis on tolmuimejate turul imet teinud

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tolmuimeja.
Tolmuimeja. Foto: SCANPIX

Kui varem puudus ühtne süsteem erinevate tootjate tolmuimejate koristustõhususe ja teiste näitajate võrdlemiseks, siis alates möödunud aasta septembrist kannavad kõik tolmuimejad Euroopa Liidu piires kohustuslikku energiamärgist.

Märgis, mis võimaldab saada iga tolmuimeja omadustest ühtsetel alustel võrreldava ülevaate, on juba muutnud nii turgu kui ka tarbijate suhtumist.

Electrolux Eesti müügijuhi Margus Peetrise sõnul on tarbijad muutunud energiamärgiste kasutuselevõtu tulemusel ostuotsuse tegemisel teadlikumaks ja informeeritumaks.

«Kui varem levis pigem arvamus, et tolmuimeja on tolmuimeja ning seadmetel suurt vahet pole, siis üha enam näeme, et tarbijad on hakanud huvituma, milline seade vastab just nende vajadustele kõige paremini. Seadme energiamärgised, mis on 2014. aasta sügisest Euroopa Liidu määrusega kõikidele tootjatele  kohustuslikud, on muutnud ka tooteinfo läbipaistvamaks ja võrreldavaks – energiamärgis annab tarbijale kõikide tolmuimejate kohta ühtsetel alustel võrreldava ja objektiivse informatsiooni,» lisas Peetris.

Peetrise sõnul kehtestati energiamärgised ennekõike energiasäästu eesmärkidel ja see on ka saavutatud, kuid tarbijatele põhjustas uue regulatsiooni puhul enim muret see, et energiatarbimise vähenemise juures säiliks või paraneks ka masina koristustõhusus – just sellele ongi Electrolux tootearenduses rõhu pannud.

«Möödunud aasta lõpus tõime Euroopas turule esimese AAAA-klassi tolmuimeja UltraOne Quattro, mille sooritus on kõikides kriteeriumites – tolmutagastus, müratase, koristustõhusus kõikidel pindadel ja energiatarbimine – hinnatud parima ehk A-klassi vääriliseks,» lisas Peetris.

«Kuna tarbijate jaoks on ühtemoodi oluline nii kvaliteet kui ka valikuvõimalus, siis usun, et Electroluxi müügiedu võtmeks konkurentide ees on olnud lai tolmuimejate valik kõrgetes koristusklassides, mis tagavad ülipõhjaliku puhastuse,» lisas Peetris. Electroluxi turuosa Balti riikides, Soomes ja Rootsis on GfK 2014. aasta turuülevaate kohaselt ligi 50 protsenti.

Seoses Euroopa Liidu eesmärgiga vähendada üldist energiatarbimist aastaks 2020 viiendiku võrra, rakendus 1. septembrist 2014 energiadirektiiv, mille järgi peavad tootjad järk-järgult vähendama tolmuimejate energiatarbimist ning on kohustatud seadmetele lisama energiamärgise, mis annab täpse informatsiooni tolmuimeja koristustõhususe kohta vaipkattel ja kõval pinnal, mürataseme, tolmutagastuse ja energiatõhususe kohta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles