Klient nõudis lubatust erineva kontserdi eest raha tagasi

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nordea kontserdimaja.
Nordea kontserdimaja. Foto: Uwe Gnadenteich

Tarbijakaitseamet sai möödunud aasta detsembris kaebuse kaupleja vastu, kellelt pileti ostnud klient raha tagasi nõudis, kuna välja reklaamitud kontsert ei vastanud lubatule.

Tarbija põhjendas oma nõuet sellega, et kaupleja (Art Premium Europe OÜ – toim.) on rikkunud tarbijaga sõlmitud lepingut. Nimelt soetas ta Piletilevi AS kodulehe kaudu internetist kaks kontserdipiletit (hinnaga 35,50 eurot üks pilet) kaupleja poolt korraldatud ja reklaamitud kontserdile, mis pidi toimuma 6. novembril 2014 Nordea Kontserdimajas.

Tarbija väite kohaselt ei vastanud esitatud etendus väljareklaamitule ja seetõttu soovis ta kogu piletiraha tagasi. Oma nõuet põhjendab ta sellega, et ostis piletid Farukh Ruzimatovi galakontserdile, kuid kontserdil selgus, et esinesid lapsed Eestist ja Venemaalt ning suur balletitäht esines vaid paaril korral kontserdi keskel.

Kontserdil käinud inimese sõnul ei oleks laste isetegevuskontsert nii palju rahvast kindlasti kokku kutsunud.

Tarbija sõnul ei esitatud talle selle kohta infot, et tegemist on «TallinnFest» lõpukontserdiga, milles esinevad lastekollektiivid. Kontsert tervikuna ei vastanud tema hinnangul välja reklaamitud sisule. Farukh Ruzimatov tantsis esimese poolaja lõpus umbes kolm minutit. Esimene poolaeg kestis umbes 40 minutit. Teisel poolajal esinesid samuti lapsed ja vähesel määral Petrov Kirkirov, kes on 82 aastane estraadilaulja. Mihailovski teatrist polnud ühtegi esinejat tervel kontserdil, mille pärast olid tulnud enamus vaatajatest.

Tarbijakaitseamet pöördus selgituste saamiseks nii piletivahendaja Piletilevi AS kui ka kaupleja poole.

Piletilevi AS selgituste kohaselt oli tegemist kontserdiga, mille pealkirjaks oli «Farukh Ruzimatovi balletitähtede ja Mihhailovski teatri solistide kontsert, kaasategevad konkursi «TallinnFest» laureaadid».

Staari rõhutati turunduslikel eesmärkidel

Kaupleja ei nõustunud tarbijaga ja selgitas, et turunduslikel eesmärkidel rõhutati reklaamis küll Farukh Ruzimatovi esinemist, kuid info oli esitatud ka kõigi teiste esinejate kohta. Kaupleja leidis, et tarbija hinnang kontserdi kvaliteedile on subjektiivne ning alusetu. Kaupleja pakkus tarbijale kompromissiks kahte tasuta piletit kevadel toimuvale teisele kontserdile.

Kaupleja vastus tarbijale ei sobinud ja pooltele sobivat kokkulepet ei saavutatud.

Tarbijakaitseameti poole kaebusega, et reklaamitud kontsert ei olnud vastavuses tegelikkusega ja laste isetegevuskontsert ei kutsu niipalju rahvast kindlasti kokku.

Tarbijakaebuste komisjoni liikmed, hinnanud kõiki asjas esitatud tõendeid kogumis, leidsid, et tarbija avaldus tuleb rahuldada. Komisjon soovitas oma otsuses kauplejal hüvitada 80 protsenti piletite maksumusest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles