Kummalisi juhtumeid «nähtamatute» teenindajate argipäevast

Hanneli Rudi
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pagasikontroll Tallinna lennujaamas.
Pagasikontroll Tallinna lennujaamas. Foto: Andres Haabu / Postimees

Tehnikud, lennujulgestajad, patrullid, mis teenindavad paanikaväljakutseid, turvatöötajad, kes lisaks turvatööle täidavad büroohoonetes ka administraatori ülesandeid, on tegelikult ka teenindajad. Aga kuna neid tavaliselt ei märgata, siis on nad otsekui nähtamatud teenindajad. Alljärgnevad lood on pärit G4S turvatöötajatelt.

Paber maitseb hästi

Ühest Koplis asuvast baarist tuli iseäranis palju häireid. Tõsi, enamik neist olid tingitud baari perenaise ebakindlast käest. Meelelahutusasutuses töötav naine oli sedavõrd lõbusas meeleolus, et ei suutnud teha vahet ukselukul ja sõrmistikul, üritades viimast võtmega avada. Patrulli ilmumine baari uksele oli alati ootamatu ning järjekordse vale väljakutse eest esitatud väljasõiduakt ei meeldinud naisterahvale üldse. Järjekordsel häirel võttis naine väljasõiduakti, silmitses seda viivu… ning pistis seejärel nahka.

Leping ämblikuga

Tehnilise toe spetsialistidele helistas vanem proua ning uuris: «Kas ma ikka pean tehniku visiidi eest tasuma, ta ju kõigest puhastas andureid ämblikuvõrgust ja mina neid ju ometi ei koo?»

Sellel hetkel ei jäänud tehnilise toe spetsialistil muud üle kui kliendiga sõbralikult nõustuda. «Jaa, see ei ole tõesti teie süü, ilmselgelt on süüdi ämblik!», mille peale klient naerma pahvatas ja küsis: «Mis nüüd saab siis?» Tehniline tugi selgitas, et kuna ämblikuga lepingut sõlmitud ei ole ning ta tegutseb kliendi pinnal, tuleb arve esitada siiski kliendile.

Pärast täiendavaid selgitusi valvesüsteemi toimimise kohta tõdes proua isegi, et kuna ta omal käel andurite seestpoolt puhastamisega hakkama ei saa, on mõistlik see töö siiski usaldada spetsialistile.

Lennujulgestaja 9 ametit

Lennujaamas käib kõige intensiivsem töö julgestuskontrollipunkti töötajatel, kes mitte ainult ei juhenda tavapäraste protseduuride juures reisijaid, vaid hoiavad nende lapsi, kuni vanemad panevad tagasi oma püksirihmad. Samuti aitavad julgestustöötajad võtta reisijatel ära jalanõud ja seda tihti just vanemate inimeste puhul. Mõnikord pannakse proovile turvateenindajate konstruktoriteadmisi, seda enamjaolt siis, kui on vaja monteerida kokku või lahku lapsevankreid.

Lennujulgestuse klienditeeninduslugude hulka kuulub juhtum, kus ärajäänud kohtumine sundis 90-aastast välisreisijat naasma varakult lennujaama ootesaali, ent lennuni oli palju aega. Paraku polnud memmel kaasas ei sularaha ega ühtegi muud maksevahendit. Õnnetut reisijat märkas G4Si lennujulgestaja ja tundis huvi, kas midagi on lahti.

Kuulnud välismaalase olukorra keerukusest pakkus turvateenindaja talle abi ning viis ta ühte lennujaama söögikohta keha kinnitama. Hiljem saatis eaka proua pere tänusõnad lennujaama aadressil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles