Tellijale
Rohelise sireeni lummus
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Merineitsiga logo, roheliste põlledega lõbusad baristad, pikalt looklev järjekord leti taga ja sageli vigaselt kirjutatud eesnimed papptopsidel – sellist vaatepilti võib näha tuhandetes maailma linnades, kus USA kuulus kohvikukett Starbucks on kanda kinnitanud.
Starbucksi menu jälgides tekib aga paratamatult hulk küsimusi. Kuidas saab üks kohvik olla nii edukas, et professorid kasutavad seda ülikoolides eeskujuna? Miks on selle eduloost kirjutatud mitmeid raamatuid? Kuidas platseerus Starbucks Forbesi väärtuslike brändide edetabelis esimese kohvikuna 61. kohale (jäädes alla vaid kiirtoiduketile McDonald’s)? Miks ihkavad noorpaarid seal abielluda ning miks uute filiaalide avamine kergitab kinnisvarahindu? Miks ajas paar aastat tagasi levinud valeinfo kohviku Eestisse laienemise kohta paljud siinsed kohvifännid niivõrd kihevile? Kuigi üht kindlat edu valemit on võimatu välja nuputada, on järgmised seitse omadust aidanud olulisel määral kujundada väikesest röstikojast globaalse haardega kohvikuketi.