Selgus, mida eestlased nutiseadmetes teevad

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Veebruaris Mindshare’i poolt läbi viidud küsitlusest selgus, et mobiilse interneti tarbijad kasutavad oma nutiseadmes nii videokeskkonda YouTube, mobiilipanka, m-parkimist kui mitmeid teisi sisuteenuseid.

Eesti Telekomi tehnoloogiadirektor Tiit Tammiste sõnul kasvab pidevalt nõudlus nii mobiilse interneti kui 4G toega nutiseadmete järele.

«Ühe kindla trendina on mobiilse interneti kasutajate seas kasvanud nõudlus just kasutajate endi poolt loodud sisu nagu YouTube’i ja Facebooki järele,» märkis Tammiste.

Veebruaris läbi viidud küsitluses osales kokku umbes 400 inimest vanuses 18-60 eluaastat, kellest 83 protsenti tunnistas, et kasutab oma telefonis või tahvelarvutis videokeskkonda YouTube. Küsitlusest selgus ka, et mobiilipanka kasutab 45 protsenti, mobiilset parkimist ligi kolmandik (32 protsenti) ning Mobiil-ID’d viiendik (20 protsenti) vastanuist.

EMT klientide seas läheneb Mobiil-ID kasutajate arv 50 000-le ning veebruaris ja märtsis lisandus 3750 uut Mobiil-ID kasutajat. Alates veebruarist on EMT väljastanud ka uusi Mobiil-ID SIM kaarte, mis võimaldavad kasutusele võtta varasema kolme aasta asemel viieaastase kehtivusajaga Mobiil-ID sertifikaate. Kuigi Mobiil-ID on turvaline ka täna, võimaldavad uued SIMid turvalisuse taset veelgi tõsta.

Populaarne on ka EMT m-parkimise teenus, millel on ühes kuus ligikaudu 50 000 kasutajat. Huvitav on ka fakt, et ligi 90 protsenti Tallinna parkimismaksust tasutakse m-parkimise teenuse kaudu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles