Lugejad: Estonian Airi ajutised propellerlennukid seavad ohtu jätkulennule jõudmise

Helen Mihelson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nextjeti lennuk, millega Estonian Air ajutiselt mitmeid liine teenindab, Tallinna lennujaamas.
Nextjeti lennuk, millega Estonian Air ajutiselt mitmeid liine teenindab, Tallinna lennujaamas. Foto: Marko Püüa

Üleskutsele vastanud lugejatest suurem osa leiab oma kogemustele tuginedes, et Estonian Airi ajutiselt kasutatavad propellerlennukid seavad ohtu nende jätkulennud ning kehvem kvaliteet tekitab neis pettumust.

Postimees kirjutas eile, kuidas teistelt firmadelt renditud propellerlennukid, mida Estonian Air ajutiselt kasutab, on märksa kehvema kvaliteediga, samas kui piletihind on sama. Ka ettevõtte juhatuse liige Indrek Randveer tunnistas: «Toode on mõnevõrra kvaliteedilt kehvem, jah. Ma olen sellega nõus. Me kõik oleme sellega nõus».

Küsisime seepeale lugejatelt arvamusi ajutiste asenduslennukite kohta. «Nextjet oli mullegi paras üllatus, nagu muuseumisse oleks istunud,» kirjutas üks üleskutsele vastanud lugeja.

Probleemid jätkulendudega

Üks lugeja leidis aga, et asenduslennukite puhul on probleem eelkõige see, kas jõutakse planeeritud jätkulennule, sest propellerlennukiga võib tublisti kauem aega minna. «Endal kogemus olemas Tallinna-Oslo suunalt, kus pool lennukitäit rahvast ühest lennujaama otsast teise sprintides napilt jätkulennule jõudis (erandkorras nad tõesti oodati ära), aga nende pagas jäi tõenäoliselt maha. Nii et kliendi jaoks on see kindlasti ebamugav nüanss, arvestada bronni (broneeringut – HM) tehes juba eos sellega, et äkki lend hilineb oluliselt. Ja ikkagi eelistan iga kell Estonian Airi, kui vähegi võimalik,» kirjutas ta.

Sama napilt jõudis jätkulennule ka lugeja Tarmo Tiidu. «Mul ka halb kogemus. Väikses lennukis kõrvulukustav müra. Pidin peaaegu jätkulennule hiljaks jääma, sest propellerlennuk hilines. Ei taha enam sääraseid kogemusi,» kirjeldas ta.

Üks lugeja kirjutas oma 40 päeva tagusest kogemusest. «See lõppes ööbimisega Kopenhaagenis, sest kui Tallinnast tulnud propellerlennuk maandus, oli järgmine lend Taanist just õhku tõusmas... Lendas välja õigel ajal, sõitis lihtsalt oluliselt kauem. Olgugi, et olukord lahendati SASi poolt kenasti ja kiiresti, pandi hotelli ja anti süüa, siis plaanid lõi see veidi sassi. Edu Estonian Airile, kuid ärge kvaliteedi kallale minge. Näiteks kõik see ,mis Eurobonus-punktidega seondub... see on juba mõnda aega nutune. Sagedasele reisijale on üsna oluline, mis tasemel ta kliendiprogrammis on. Iseäranis kui lennata Tallinna lennujaamast või lennujaama, millega seonduvad vähesed otselennud ja sagedased ümberistumistega lennud, sagedased ooteajad erinevates lennujaamades...»

«Just sai tuldud Rootsist. Lennuk jäi üle tunni hiljaks, kuna lennukil ei tulnud lahti pagasiruumi uks. Kangutasid prussidega lahti. Täiesti uskumatu...,» märkis järgmine lugeja.

Tekitab pettumust

«Kuidas saab rahul olla, kui lennufirma sulle lihtsalt tünga teeb? Maksad normaalse lennu eest, aga saad mingi ekstreemturismi osaliseks, justkui oleksid filmis Point Break ja valmistuksid lennukist välja hüppama - kõik su ümber vibreerib, koliseb ja väriseb,» kommenteeris lugeja.

Teisele lugejale, kes lendab tihti Tallinna ja Kopenhaageni vahel, valmistas selline otsus Estonian Airilt pettuse. «Lennufirma, mis ütleb ja näitab välja, et kärbib kulusid kvaliteedi arvelt, ei tekita usaldust.»

«Olen majandusinimene ja saan aru, kui kohutavalt kallis on lähiliinide pilet ja kui halva kvaliteediga lennuk («mäkaiveri» teip laes, lipendavad värvilärakad, lääpas toolid ja rippuvad pagasiriiulid, praod paneelides jne. ) Lendan varsti jälle, isamaalisus isamaalisuseks, aga andsin bronni tehes palve : «mida iganes, aga mitte EA». Just selle tõttu, et on oht sattuda Nextjeti peale,» kommenteeris üks.

Samas on ka neid, keda propellerlennukite kasutamine väga ei morjenda. «Ostsin pileti 21. märts Tallinn-Stockholm . 3 päeva enne väljalendu sain meili koos vabandustega, et seoses lennukitüübi vahetusega väljub lend 15 minutit varem. Lend toimus siis Dot LT ATR-72 lennukiga, mis iseenesest oli väiksem ja veidi halvema kvaliteediga, kuid kohale jõudsime ikkagi samal ajal, kui oleks pidanud jõudma Estonian Airi lennukiga. Siiski peab tõdema, et mõningast kompensatsiooni piletihinna suhtes oleks oodanud, kuid üldiselt ei kurda, sest sain ilma probleemideta sihtkohta lennatud,» kirjeldas lugeja «Sarilendaja».

Estonian Air kasutab praegu osal liinidel ajutiselt Rootsi lennufirma Nextjeti ja Leedu lennufirma Dot LT ATR- ja Saab 340-tüüpi lennukeid. Firma pressiesindaja Ilona Eskelinen selgitas, et nad on varem kasutanud ja kasutavad ka praegu teistelt lennufirmadelt renditud propellerlennukeid, et teenindada periooditi tihedamat lennugraafikut. Samuti valmistub Estonian Air praegu Embraere liisinguandjale tagastama, mistõttu on ka lisalennukeid vaja. 

Estonian Air palub oma klientide käest vabandust, kui lennukitüüpide ajutine asendamine on tekitanud segadust või ebamugavust. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles