Amet seljatas ringkonnakohtus Elisa

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Arved.
Arved. Foto: SCANPIX

Tarbijakaitseamet seljatas täna Tallinna ringkonnakohtus mobiilioperaatori Elisa vaidluses selle üle, kas arvete esitamise eest võib küsida lisatasu.

Eelmine otsus tuli mullu 20. novembril, kui Harju maakohus jõudis veendumusele, et telekommunikatsiooniettevõttel Elisa on õigus küsida arvete esitamise eest tasu, kirjutab BNS.

Teisipäeval andis aga Tallinna ringkonnakohus õiguse tarbijakaitseametile. Ringkonnakohus keelas Elisa Eesti AS-il tarbijatega sõlmitud sideteenuse lepingutes tüüptingimuse «Arveldustega seotud hinnakiri (eraklient)» kasutamise osas, mille kohaselt ei võimaldata tarbijatele ühe tasuta arve edastamist kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis.

«Apellatsioonkaebus rahuldati ning maa- ja ringkonnakohtus kantud menetluskulud jäid Elisa Eesti AS-i kanda,» selgitas ringkonnakohtu pressiesindaja, lisades, et otsus on jõustumata ja selle võib vaidlustada 30 päeva jooksul.

Tarbijakaitseamet alustas Elisa vastu kohtuteed, sest polnud rahul, et Elisa küsis e-postile arve esitamisel erakliendilt tasu 60 senti ning paberarve eest 70 senti. Tarbijakaitseamet märkis, et kuigi Elisa pakub teatud võimalusi saada arvet ka tasuta, ei ole see kättesaadav neile, kes internetti ei kasuta.

«Eraklientidega sõlmitavate lepingute üldtingimuste osaks oleva hinnakirja punktides «e-arve e-mailile» ja punktis «arve postiga» kehtestatud maksumused on võlaõigusseaduse mõttes tarbijat ebamõistlikult kahjustavad,» rõhutas tarbijakaitseamet. 

Elisa vaidles tarbijakaitseametile vastu, märkides, et seadus ei pane Elisale kohustust esitada tarbijale arve tasuta kõikide arveedastuskanalite kaudu. «Elisa võimaldab tarbijatele jätkuvalt vähemalt kolme tasuta elektroonilist arvete edastamise kanalit – need on «E-arve Elisa iseteeninduses», «E-arve panga iseteeninduses» ja «E-arve arved.ee keskkonnas». Lisaks sellele on klientidel võimalik tasuta saada arve väljatrükk Elisa esindustest ning tasuta küsida infot tasumisele kuuluva summa kohta Elisa klienditoe telefonilt ning peale selle on võimalus tellida tasuta SMS-teavitus,» ütles Elisa.

Elisa suhtekorralduse spetsialist Marit Liik ütles Postimehele, et enne edasiste sammude tegemist tutvub firma kohtuotsusega ning viib läbi analüüsi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles