Huilgav sireen häiris öörahu

Stinne Loo
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
G4Si kliendi seadmed põhjustasid öö jooksul korduvalt kõrvulukustavaid valehäireid.
G4Si kliendi seadmed põhjustasid öö jooksul korduvalt kõrvulukustavaid valehäireid. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Postimeheni jõudsid järjekordsed probleemid turvafirmaga – seekord häiris tugev sireeniheli mitme tunni vältel G4Si kliendi pere ja naabrite und.

«Olen antud firma klient nüüdseks olnud varsti kaks aastat ja selle aja jooksul nii mõnegi unetu öö veetnud,» rääkis G4Si klient Raul.

Tema sõnul kestis aga viimane valehäire vahelduva eduga rohkem kui kaksteist tundi. «Momendil, kui ma seda kirja kirjutan on kell 6.20, viimasest  häirest on möödas üks tund ja viisteist minutit. Lubati patrull saata, kuid siiani  pole kedagi ilmunud – vaesed naabrid ja minu pere, kes me oleme  seda tramburaid terve öö kannatanud,» kirjeldas klient.

Tema sõnul peaks küll turvafirma igale häirele koheselt reageerima, kuid viiel korral öö jooksul pidi Raul seda ise tegema. «Korrapidajale helistades ei pakutud muud varianti, kui et tehnik tuleb seitsme tööpäeva jooksul,» ütles ta.

«Kui sirvida firma kodulehte, siis lubadused on suured, ka kirjutatakse kui kiirelt  reageeritakse. Nüüd siis olen ma silmaga seda näinud ja ei soovita kellelegi nende teenust. Minu juhtum on näide sellest, kuidas kodust eemaloleku korral võiksid vargad vabalt  askeldada ja kedagi see ei koti!» ütles klient.

G4S Eesti kommunikatsioonispetsialist Esme Kassaku sõnul häiretele reageeriti ning kohal käis ka patrull. «Ühel korral ei õnnestunud patrullil kliendiga kontakti saada ja see ongi tõenäoliselt see kord, kui klient väitis, et me ei tulnud isegi kohale. Tegemist oli valehäirega ja meie inimesed olid sellega kursis. Seetõttu on varaste vaba askeldamise mainimine liialdatud. Olime teadlikud, et tegemist on tehnilise rikkega ja mitte sissetungiga, kuid paraku ei olnud meil  keset  ööd kliendile tehnikut pakkuda,» selgitas G4S Eesti kommunikatsioonispetsialist Esme Kassak.

Tema sõnul reageeritakse häiretele viivitamatult ning patrullekipaaži keskmine reageerimisaeg on kuus minutit. «Konkreetsemalt sõltub see aeg kliendi asukohast ja ekipaažide hõivatusest. See, et patrull pole üldse reageerinud häirele, on ebatõenäoline,» ütles ta.

Kassaku sõnul on nüüdseks teada, et häire põhjustas sireen, millel oli paigast nihkunud tamperilüliti. See on sireeni sees olev andur, mis kontrollib, et keegi ei saboteeriks süsteemi ega üritaks näiteks sireeni lihtsalt süsteemist kõrvaldada. «Selle põhjuseks võis olla kas seadme aegumine või näiteks seina deformeerumine, mille vastas sireen oli,» lisas ta.

«Mõistame, et kliendil võis öisel ajal üsna ebameeldiv olla, kui sireen vahelduva eduga üürgas, kuid ka meie  peame järgima tööohutusnõudeid ning eelkõige saatma probleemi lahendama oma ala spetsialisti,» ütles Kassak ja lisas, et kliendiga on juba sel teemal suheldud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles