Soomlased algatasid Rosella juhtumi osas juurdluse

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reisilaev Rosella
Reisilaev Rosella Foto: Liis Treimann / Postimees / Scanpix Baltics

Soome transporditurvalisuse amet Trafi saatis veebruari on andnud Marienhamni sadamast lahtise vöörivisiiriga lahkunud Viking Line'i reisilaeva Rosella juhtumi prokuratuurile uurimiseks.

Soome transporditurvalisuse ametisse jõudis 7. mail info selle kohta, et 6. veebruaril lahkus Viking Line’i reisilaev Rosella Marienhamni sadamast lukustamata vöörivisiiriga, teatab amet. Samal päeval saadeti ka laevafirmale arupäring, millele saadi vastus 13. maiks.

Amet jõudis oma otsuses järeldusele, et laevafirma rikkus rahvusvahelise merenduskonventsiooni poolt kehtestatud ohutusnõudeid ning andis asja edasiseks uurimiseks Ahvenamaa prokuratuurile.

Rahvusvahelise merenduskonventsiooni SOLAS ohutusnõuete kohaselt peab reisilaeva vöörivisiir olema lukustatud enne laeva sadamast lahkumist. Samuti ei avata seda enne, kui laev on jõudnud sihtkoha sadamasse. Rosella puhul sai vöörivisiir lõpuks lukustatud alles mitmeid kilomeetreid pärast sadamast välja sõitmist, kui oldi juba jõutud avamerele.

Soome transporditurvalisuse ameti kohaselt on selle nõude üleastumine lubatud ainult erandlikel juhtumitel ning üldjuhul peab selleks olema ka vastavate ametivõimude luba. Lukustamata vöörivisiiriga reisilaev peab jääma sadama lähedusse.

Soome transporditurvalisuse amet on aga keelanud Soome laevadel lahkuda sadamast sulgemata vöörivisiiriga.

Pärast juurdlusele ametliku käigu andmist alustas transporditurvalisuse amet selle nädala teisipäevast neljast Soome sadamast – Helsingi, Turu, Naantali ja Vaasa – väljuvate laevade täiendavat kontrolli, vältimaks Rosella juhtumi võimalikku kordumist. Kontroll kestab järgmise nädalani.

Soome saabuvaid parvlaevu kontrollitakse kaks korda aastas. Seejuures tehakse koostööd ka selle riigi ametivõimudega, mis lipu all laev sõidab. Kontrollitakse nii laevauste lukustamist kui laevameeskonna tööd.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles