Supermarket hakkab reaalselt seadust täitma

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rimi lõpetab joobes inimestele alkoholimüügi.
Rimi lõpetab joobes inimestele alkoholimüügi. Foto: Teet Malsroos/Postimees

Kuigi  alkoholimüük joobetunnusega inimestele on Eestis keelatud alates 1. jaanuarist, on Rimi otsustanud nüüd selle sättest ka rangelt  kinni pidama hakata.

«Kõik müüjad  teavad, et alaealisele ei tohi alkoholi müüa ja seda võetakse tõsiselt, kuid paljude jaoks tuli üllatusena, et joobes inimesele müües võib trahvi saada,» rääkis Rimi pressiesindaja Katrin Bats ettevõtte korraldatud alkoholi ümarlaual.  Nüüd on Rimi paari poes otsustanud joobes inimestele enam alkoholi mitte müüa. Esimesed sellised poed olid Kaubahalli ja Norde Centrumi Rimis, nüüd on see laienenud ka Postimaja Ja Põhja  Rimisse.

«Kõik teavad, milline oli olukord Kaubahalli Rimis, aga nüüd juba mitu nädalat ei müü me seal joobes inimestele alkoholi,» rääkis Bats.  Rimi formaadijuhi Marko Põdra sõnul  oli Kaubahallis enim probleeme mitte joobes põhjanaabrite, vaid läheduses elavate kodututega. «Nende elamiskombed ja kogunemiskohad on meile suureks probleemiks,» rääkis Põder.  «Eks me loodame, et nad kolivad mujale, kui meilt enam õlut ei saa,» tunnistas Bats.

Kuigi alguses peljati, et müüjatele on selline poliitika võib-olla vastumeelne, siis tegelikult on  teenindajad  uuendusega rahul, sest ka neile ei meeldi selliseid ostjaid teenindada. Rimil on plaanis panna kassa juurde veepudelid, mida pakkuda alkoholi asemele.

Rimi poemüüjad ise on avaldanud soovi, et kassas oleksid alkomeetrid, kuid politsei- ja Piirivalveameti peadirektori asetäitja Joosep Kaasiku sõnul ei ole see võimalik.  «Teil ei ole õigus sundida inimest sinna puhuma, seda saab teha ainult korrakaitseorgan,» sõnas ta. Kaasik kinnitas, et müügist keeldumise põhjuseks piisab täiesti müüja subjektiivsest otsusest.  Küll soovitas ta poel panna paika kindel tegevusjuhis, kuidas sellise probleemse kliendiga käituda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles