Vaata, milliste reklaamitrikkidega püüab Uber maailmas kliente võita

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uber on püüdnud tähelepanu ka kasside paitamise aktsiooniga.
Uber on püüdnud tähelepanu ka kasside paitamise aktsiooniga. Foto: Kuvatõmmis

Hiljuti Eestis tegevust alustanud vastuoluline taksoteenust pakkuv Uber püüab igas uues riigis võita klientide tähelepanu erinevat meediatrikkidega.

Siit leiad loetelu kümnest sellistest meediatrikist, millega idufirma on püüdnud oma tegevust alustades erinevates maailmapaikades tulevasi kliente.

1. uberKASSID (uberKITTENS – ing k)

Uber on mitmetes maailma linnades pakkunud võimalust mängida veerand tundi armsa kassipojaga, et koguda seeläbi annetusi kohalikule loomade varjupaigale. Näiteks Austraalia linnades koguti kampaania käigus rohkem kui 15 000 dollarit ja 22 varjupaiga kassipoega leidsid endale uue pere.

2. uberAJUJAHT (uberPITCH – ing k)

Kõik Ajujahi konkursil osalenud eestlased sooviksid võimalust tutvustada oma äriideed maailma suurimatele riskikapitalistidele. Maailma mitteametlikus innovatsioonikeskuses Silicon Valleys pakkus Uber just nimelt võimalust tellida endale auto, mis viis kohtuma tuntud investoritega, et saaksid neile oma äriidee maha müüa.  

3. uberKONTSERT (uberLIVE – ing k):

Chicagos ehitas Uber muusikafestivali Lollapalooza raames veoauto treilerisse liikuva kontsertlava, mis sõitis mööda linna ringi ning võimaldas huvilistel tulla tasuta kontserti kuulama.  

4. uberDJ Martin Garrix

Möödunud aastal korraldas Uber Amsterdamis linna kuumima soojenduspeo, kui lasi suure bussi ümber ehitada ööklubiks ratastel ning plaate keerutama kutsuti Hollandi tuntuim klubimuusika DJ Martin Garrix.

5. uberJAHT (uberYACHT – ing k)

Lõuna-Aafrika Vabariigis Kaplinnas viis Uber soovijad jahiga merele seilama. Peale uberJAHI tellimist tuli mobiilirakenduse kasutaja sõpruskonnale uberBLACK auto, mis viis huvilised õhtuks laevareisile.

6. Filmi «The Kingsman» esilinastus

Viiekümnes erinevas linnas üle maailma tegi Uber koostööd spioonifilmi «The Kingsman» autoritega ning sõidutas oma mobiilirakenduse kasutajad filmi vaatama kuu aega enne selle esilinastust.

7. uberKOPTER (uberCOPTER – ing k)

Cannes’i filmifestivali ajal on linn ülerahvastatud, mistõttu pakkus Uber festivalikülastajatele lennujaamast ürituse toimumispaika küüti helikopteriga.

8. uberJÄÄTIS (uberICECREAM – ing k)

Palavatel suvepäevadel on Uberil kombeks võimaldada inimestel tellida mobiilirakenduse abil külma jäätist just endale sobivasse asukohta.

9. uberPULM (uberWEDDING – ing k)

Pulmad on teadagi kallis ja suurt planeerimist nõudev elusündmus. Kaheksa paari San Franciscos haarasid võimalusest tellida endale spontaansed pulmad Uberiga. Selleks piisas neil mobiilirakendusega oma pulma asukoha määramisest ja peagi saabusid kohale lilleseaded, šampus, pulmatort ning romantilise õhkkonna loomiseks viiulimängija. Lisaks tseremooniale said õnnelikud noorpaarid Uberi poolt kingituseks tasuta mesinädalad.

10. uberMM (uberCUP – ing k)

Jalgpalli MMi ajal lennutas Uber kaheksa ülemaailmses arvestuses kõige kõrgema reitinguga Uber autojuhti otse Brasiiliasse suurvõistluse finaali vaatama koos 2000 dollari taskurahaga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles