Swedbanki ja Omniva ühist postipanka ei tule

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Omniva postiautod
Omniva postiautod Foto: Jaanus Lensment / Postimees / Scanpix Baltics

Kui aasta alguses lubas majandusminister Urve Palo, et pangateenused muutuvad Swedbanki ja Omniva koostöös kõikjal üle Eesti kättesaadavamaks, siis tänaseks hetkeks on läbirääkimised lõppenud ja lubatud koostööd siiski ei tule.

«Praeguseks on läbirääkimised tõepoolest lõppenud ning taolist koostööd ei tule,» ütles otsust lakooniliselt kommenteerides Swedbanki kommunikatsioonijuht Mart Siilivask.

Postifirma kommunikatsioonijuhi Kadri Tonka selgitustel muutus määravaks sellise teenuse osutamise hind. «Kuna sularaha käitlemine muutub järjest kallimaks, jõudsime Swedbankiga kohtumiste käigus järelduseni, et sellise teenuse pakkumine ei ole majanduslikult võimalik, sest kogu infrastruktuuri rajamine ja üleval pidamine oleks ebamõistlikult kallis,» märkis Tonka.

Tema sõnul on Omniva ennekõike siiski posti- ja logistikaettevõte, mis küll soovib võimalusel teha koostööd erinevate ettevõtetega, kuid suunab peatähelepanu oma ärivaldkonna arendamisse.

Jaanuari alguses kinnitas tol hetkel majandusministrina ametis olnud Urve Palo Postimehele, et läbirääkimised Swedbanki ja Omniva vahel on jõudnud lõpusirgele ning lähiajal on reaalne, et ligi 200 postkontoris hakatakse pakkuma pangateenuseid. Samuti tõi Palo tol korral välja, et Omniva on väljendanud valmisolekut hakata seda teenust pakkuma ka postipunktides.

Sularaha postiljoniga koju kätte

Samas aprillikuus avas Omniva omaette võimaluse tellida oma arvelduskontolt koju raha Eesti Posti kirjakandja kaudu, kus siis postiljoni poolt kaasa võetud pangaterminali kaudu on inimesel oma pangakaardiga võimalik raha välja võtta.

«Sularaha väljamaksmine kirjakandja kaudu on mõnevõrra erinev teenus, sest sularaha pensionite väljamaksete näol on kirjakandjad ka varem inimestele väljastanud,» sõnas Omniva kommunikatsioonijuht sularaha käitlemise kulude osas, mis aprillis avatud teenust puudutavad.

«Otsus sellise võimaluse loomiseks sündis eelkõige soovist maapiirkonna elanikele alternatiivi pakkuda, kui neil muudmoodi sularahale ligipääs puudub,» lisas Tonka.

Suletud pangakontorite asemel pangapunktid

Täna ettevõtlusministri ametit pidava Urve Palo kinnitusel on sularaha ja pangateenuste kättesaadavuse teema maapiirkondades talle jätkuvalt oluline teema ning avab lähemalt ka suurpanga ja postifirma otsuse tagamaad. Palo sõnutsi soovis Swedbank aasta tagasi sulgeda kokku üheksa maakontorit.

«Toona sai see otsus riigi sekkumise tõttu aasta võrra edasi lükatud,» märkis minister, viidates tollal välja käidud võimalusele, et sarnaselt SEB Pangaga alustab Swedbank koostööd postifirmaga postipanga osas. «Tänaseks on Swedbank neisse üheksasse maapiirkond loonud pangapunktid, kus saab nõustamisteenust ning ka teha sularaha sisse- ja väljamakseid,» selgitas ettevõtlusminister, miks ei näinud suurpank enam koostöö alustamist Omnivaga hädavajalikuna.

Selgitamaks lähemalt panga plaane oma teenuste osutamisel maapiirkondades, on ministril lähiajal plaanis ka kohtumine Swedbanki esindajatega. «Igal juhul peab pank suhtuma vastutustundlikult oma klientidesse – seda enam, et kahel suurimal pangal on enam kui kaks kolmandikku turuosast, mis tähendab, et nad on saavutanud suure osa Eesti inimeste usalduse,» märkis Urve Palo.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles