Pooltühi buss jättis reisijad riigi bürokraatia tõttu maha

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lux Express buss.
Lux Express buss. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Neli Võrust Tallinnasse reisijat jäi pika ninaga, kui Lux Express bussijuht neile väitis, et Tartu-Tallinn suunal on kõik kohad välja müüdud ning bussil pole luba neile vaid Tartuni piletit müüa.

«Küsisime bussijuhilt selgitust ja tuli välja, et Tartu-Tallinna liiniosa on välja müüdud inimestele, kes tulevad peale Tartust. Selle peale ütlesime, et meid ei olegi Tartust kaugemale vaja viia. Juhi vastus oli resoluutne – piletit ei ole võimalik müüa. Pakkusime võimalust, et ostame pileti Tallinna, aga lähme Tartus maha, aga ka sellest keelduti. Seda meile kohapeal selgeks teha ei suudetud, et buss võib Tartust küll inimesi peale võtta, aga mitte seal maha panna,» räägib bussist maha jäänud reisija Argo.

Bussijuhi sõnul polnud ükski reisijate pakutud variantidest firma reeglitega kooskõlas, seega pani ta bussiuksed kinni ja sõitis pooltühja bussiga minema. «Tavaliselt ostan internetist pileti, aga poleks eales arvanud, et Võru-Tallinna buss on nii täis müüdud, et ma Võrust bussi pealt ei saa piletit osta,» lisab Argo.

«Samas on see väga imelik, et seaduslikult on ette nähtud liin Võru-Tallinn ja ma ei saa piletit, sest Tartust on buss täis broneeritud. Bussifirma kaotab sisuliselt raha, mille ma maksaksin, ja mina kaotan aega. Segaduse ja absurdsete olukorra edaspidiseks vältimiseks soovitati mul osta pilet www.tpilet.ee keskkonnast,» ütleb bussireisija.

Lux Expressi juhatuse esimehe Hannes Saarpuu sõnul on tõepoolest on praegu nii, et firmal puudub veoluba Võru-Tartu liinil, mistõttu nad Võrust Tartusse pileteid müüa ei tohi. See tähendab, et Võrust Tartusse sõitmiseks peavad reisijad valima teise bussi.

«Oleme nõus, et kehtivast ühistranspordiseadusest tulenevad piirangud on nii ettevõttele kui ka reisijatele ebamugavad. Ühistranspordiseaduse muudatused, mis avavad turu kommertsveoliinidele, hakkavad kehtima oktoobri alguses. See tähendab, et bussifirmad saavad laieneda mitmetele uutele liinidele, kus see on täna võimatu kehtiva regulatsiooni tõttu. Usume, et tekkinud olukord Võru-Tartu liinil ja ka teistel väljumistel, kus liinide arv on samuti regulatsiooniga piiratud, laheneb sügisel,» selgitab Saarpuu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles