Teenindaja avalikustab oma töö pahupooled

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toidukoha teenindaja peab kokku puutuma erinevate klientidega.
Toidukoha teenindaja peab kokku puutuma erinevate klientidega. Foto: SCANPIX

Söögikohtade külastajatel on tihti kombeks avalikult kuulutada, mis ühes või teises kohas valesti oli, ent nüüd avalikustab pikka aega kelneriametit pidanud mees, mis tema arvates restoranides halb on.

Söögikohtade külastajad väljendavad tihti oma pahameelt ja kaebusi teenindajale väikese või üldse mitte jootraha jätmises. Ka teenindajatel on oma probleemid ja asjaolud, mis neile töö juures ei meeldi. Pikka aega kelnerina töötanud Darron Cardosa avalikustas oma suurimad kaebused söögikohtades töötamise puhul, vahendab Business Insider.

Salvrätikute voltimine

«Vihkan seda kahel põhjusel – esmalt ei meeldi mulle kellegi rätiku üles korjamine ja selle uuesti voltimine, sest ma ei taha seda puutuda. Lisaks ma arvan, et kliendid ei soovi samuti, et ma nende salvrätikut katsun. Teiseks pidin mõndades toidukohtades laotama rätiku toolile, mis on eriti rõve, sest seal äsja istus keegi, kes võis varem istuda ühistranspordis. Järgmine inimene paneb aga sama rätiku oma näo juurde,» räägib Cardosa.

Tasuta söögi järelejätmine

Kui Sa nõustud oma klaasi tasuta uuesti täitmisega vaid seepärast, et selle eest ei pea maksma ning jätad toodud joogi joomata, ajab see teenindajaid samuti närvi. «Inimesed teevad sama leiva ja muu toidukraamiga,» ütleb kelner.

Lauanõude koristamine enne kui kliendid on lõpetanud

Kelner on veendunud, et see tekitab inimestes ebamugavust, kui ta peab lauast nõud ära tooma, sest uus käik on juba valminud.

Kui klient tahab tellida rooga, mis ei ole menüüs

Kliendid kipuvad valima ja kombineerima erinevatest roogadest uusi. «Inimesed on liiga mugavad luues omale sobivaid uusi roogi,» lisab Cardosa.

Kui klient ütleb, et tal on mingisugune toidutalumatus, mida tegelikult pole

Kelner meenutab situatsiooni, mil naine küsis restoranis, kas kuskus toidu juures on saadaval gluteenivabana. «Ütlesin ei, sest kõik võivad ju nõustuda, et kuskusi ei saagi serveerida gluteenivabana ning pakkusin alternatiivina kartuleid. Sellegipoolest tehakse kartulitele lisatav kaste jahust, seega mainisin, et jätame selle välja. Naine teatas, et võime serveerida kastmega, sest natuke gluteeni on talle sobilik,» kirjeldas teenindaja. Ta tõi veel näite naisest, kes keeldus söömast valget suhkrut, ent tellis hiljem tooniku veega, mis sisaldab nagunii suhkrut.

«See pahandab väga kokka ja teenindajat, kui teha millegi üle stseen ning hiljem seda eitada,» lisab ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles