Omniva piirangud tekitasid kliendile nördimust

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Omniva pakiautomaat.
Omniva pakiautomaat. Foto: Postimees

Tarbija lugeja Henri avaldas Omnivale soovi muuta talle elukohajärgselt määratud postiasutust, ent juhul kui ta ei vaheta elukohta, peaks ta uues postiasutuses iga kuue kuu järel taotlust pikendamas ja tasumas käima.

«Omniva on oma kliendid muutnud elukohajärgse postiasutuse järgi sunnismaiseks - kliendil ei ole tasuta võimalik muuta postkontorit, kuhu ta peab talle saadetud pakile järele tulema. Elan püsivalt Palamuse vallas, kuid mul on oluliselt mugavam käia oma postipakkidel järel Jõgeval või Tartus kui Palamuse asulas, kuhu aga jonnakalt mulle pakke saadetakse lähtuvalt minu elukoha aadressist. Lisaks on Palamuse postkontor avatud ebastandardsetel kellaaegadel, mis mulle ka ajaliselt ei sobi. Kui avaldasin soovi, et Omniva korraldaks mulle saabuvad pakid Jõgevale, küsiti selle eest jooksvat teenustasu 6.40 € poolaastas, seega peaksin seda ka pidevalt postiasutuses maksmas ja pikendamas käima,» kirjeldab Henri.

Poolaasta tasu tekitab nördimust ning kliendile mugavamat lahendust ei tundugi leitavat. «Postiasutust vahetada meil teatavasti ei ole samuti võimalik ja nii olen valiku ees, kas maksan ja käin iga kuue kuu järel avaldust kirjutamas, või siis korraldan oma elu ümber, et jõuaks sobival ajal Omniva poolt määratud postkontorisse,» lisab Henri.

Omniva kommunikatsioonijuhi Kadri Tonka sõnul on tänane tavaprotseduur tõepoolest selline, et kliendil ei ole võimalik omale ise sobivat postkontorit valida. «Pakk saadetakse postkontorisse vastavalt sellele märgitud aadressile. Siiski on mõned võimalused, kuidas pakk omale sobivasse postkontorisse saada,» selgitab Tonka.

  • Suunata kogu oma post, sealhulgas lehed ja kirjad, postkontorisse.
  • Juhul kui kliendile on saabunud teatis või SMS, mis informeerib, millisesse postkontorisse pakk saabus, võtta ühendust Omniva klienditeenindusega ning lasta saadetis tasuta omale sobivasse postkontorisse saata.  Kui ümbersuunamispalve saata samal päeval, siis järgnevaks päevaks peaks saadetis olema uues postkontoris. Klient kaotab sellega ühe päeva.
  • Lisaks on võimalik tellida postkontorisse saabunud saadetise kättetoimetamine üle Eesti vastavalt kehtestatud tellitud kättetoimetamise hinnakirjale. Kui klient tellib kättetoimetamise:

    - saadetisel märgitud aadressile, toimetame selle kätte hiljemalt tellimise päevale järgneval tööpäeval või kokkulepitud ajal;

    - mujale kui saadetisel märgitud aadressile, toimetame saadetise kliendile kätte hiljemalt tellimise päevale järgneval kolmandal tööpäeval. Sel juhul lepime kliendiga kokku, milliselt aadressilt ja mis ajal ta saab pakki vastu võtta ning toimetame juba kliendi poolt soovitud aadressile. Siin peab arvestama, et lähtume kirjakandja tööajast.
  • Vormistada pakk/lasta saatjal vormistada nõudmisena teenusena omale sobivasse postkontorisse. Teatist sellisel juhul ei saa, vaid ise peab teadma, millal pakk saadetakse. Rakendatakse hoiutähtaega.
  • Vormistada pakk/lasta saatjal vormistada endale sobiva postkontori teeninduspiirkonna aadressiga. Näiteks kui inimene elab Palamusel, kuid käib tööl hoopis Jõgeval, siis saab vormistada paki töökoha aadressile. Siis saadetakse ka pakk kohe Jõgevale. Siin peab aga arvestama, et ka teatis paki saabumise kohta saadetakse pakil kirjeldatud aadressile. Kui pakil on ka mobiiltelefoni number, saab klient esimese teavituse SMSiga.

Erisus: maapiirkonnas postkontorist kaugemal kui viis kilomeetrit elavale või asuvale postiteenuste kasutajale on tähitud ja väärtkirisaadetiste ning kuni 20 kg kaaluvate postipakkide kättetoimetamine tasuta, ülejäänud postiteenuste eest tuleb tasuda vastavalt hinnakirjale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles