Külaelanik maadleb Omnivaga

Kerli Kivistu
, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Puhja valla elanikule ei tooda posti, kuna tema maja ees ei saa autoga ringi pöörata.
Puhja valla elanikule ei tooda posti, kuna tema maja ees ei saa autoga ringi pöörata. Foto: Urmas Luik

Tarbijatoimetuse poole pöördunud Puhja valla elanik Aado pole alates veebruarist oma posti kätte saanud. Ühel hetkel jättis postiljon talle lihtsalt postkasti teate, et ei saa tema maja ees autoga ringi pöörata.

Aado hakkas juhtunut lähemalt uurima ning talle öeldi, et toonane Eesti Post tahab nii-öelda teede pealt «nurgad» välja jätta. «Ma lugesin postiseadust ja sain teada, et kui juurdepääs on tagatud, siis peab posti tooma ja eriti veel tähitud kirjad peab adressaadile või esindajale üle andma. Mu pangakaart seikleb ligi kuu aega ringi juba,» lausus ta.

Omniva kommunikatsioonijuht Kadri Tonka kinnitas, et mured kliendi postkastiga tekkisid seetõttu, et kirjakandjal ei olnud enam võimalik postkasti autoga teenindada. Ta selgitas, et kuna mõnel päeval oli kliendi aiavärav lahti, mõnel päeval kinni, siis polnud võimalik ette ennustada, kas kirjakandja saab seal autoga manööverdada või mitte.

Olukorra lahendamiseks pakuti kliendile võimalust, et tema post viiakse 300 meetri kaugusel asuvasse selle piirkonna inimeste jaoks paigaldatud grupipostkasti. «Kuna seal asuvad ka teiste inimeste postkastid, siis logistiliselt mõistlik ja efektiivne oleks ka selle kliendi post sinna viia,» lausus Tonka.

Postkontor on külaelanikust kolme kilomeetri kaugusel. «Paraku ei ole mul võimalust seal iga päev käia, sest tervis on halb ja kellegi poolt vägisi pandud postkasti mina kasutama ei hakka. Naabrile, kes on meist 150 meetrit kaugemal, tollele viiakse post,» ütles Aado.

Selgub, et väljaspool linnasid on seadusandja jätnud võimaluse postisaajal ja teenusepakkujal kokku leppida, milline on mõistlik postkasti kaugus inimese elukohast. Sellistel juhtudel on Omniva kliendiga personaalselt ühendust võtnud ning leidnud kompromissi asukoha osas. «Võin kinnitada, et sama on tehtud ka selle kliendiga ning läbirääkimised temaga kindlasti jätkuvad, kuid seni viiakse tema post elukohajärgsesse postkontorisse,» lausus Tonka.

Klientidel on õigus pöörduda konkurentsiameti poole, kes analüüsides olukorda saab anda objektiivse hinnangu, kas pakutud kompromiss on kliendi jaoks mõistlik või mitte.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles