Statoili kampaania ajab töötajatel meele mõruks

Kerli Kivistu
, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Juulikuus on Statoilil kampaania, kus peab igale kliendile jooki pakkuma.
Juulikuus on Statoilil kampaania, kus peab igale kliendile jooki pakkuma. Foto: Erik Prozes

Statoili teenindajatele ei ole meelepärane tanklaketi kampaania, kus töötajal on kohustus klientidele pakkuda jooki, vastasel juhul vähendatakse talle väljamakstavat boonust kümne sendi võrra.

Tarbija toimetuse poole pöördus endine Statoili tanklaketi töötaja, kes rääkis, et iga juulikuus on Statoilis kampaania, kus igale kliendile peab jooki pakkuma ja kui teenindaja seda kassas meelde ei tuleta, siis saab klient tasuta 0,25-liitrise Coca-Cola.

Statoili endine töötaja ütles, et tasuta Coca-Cola andmine läheb töötaja boonusprogrammist maha. «Iga tasuta purk maksab kümme senti töötajale ning arvestades boonussüsteemi, on niigi raske sealt midagi kätte saada,» lisas ta.

Statoili turundusdirektori Diana Veigeli sõnul on kampaania raames klienditeenindajatel kohustus pakkuda kõikidele klientidele alkoholivaba jooki: kohvi, mahla, vett või karastusjooki. «Juhul, kui klient sooritab Statoili teenindusjaamas ostu ja tema ostutšekil ei ole mitte ühtegi alkoholivaba jooki ning teenindaja talle ostuprotsessi käigus jooki ei pakkunud, on kliendil õigus küsida ja saada tasuta 0,25-liitrine Coca-Cola,» sõnas ta.

Selgub, et Statoili teenindajatel on võimalik teenida müügipõhist boonustasu, mis edukatel müüjatel kujuneb kuni 40 protsendini nende põhipalgast kuus. «Kui teenindaja unustab kliendile jooki pakkuda, on kehtestatud kord, kus iga tasuta antud joogi eest vähendatakse teenindajale sel kalendrikuul väljamakstavat boonust kümne sendi võrra,» selgitas Veigel.

Turundusdirektori kinnitusel on kümnesendine boonuse vähendamine iga väljaantud tasuta joogi puhul üks kontrollmehhanisme, ehk jooke ei jagata niisama tasuta ning teenindajal oleks kampaaniareeglite täitmiseks omapoolne vastutus.

Tööinspektsiooni teabeosakonna juhataja Kristel Plangi sõnul peab tööandjal ja töötajal olema kokkulepe boonustasu maksmise kohta. Kui töötaja on vastavad tingimused täitnud, on tööandjal kohustus boonustasu maksta. «Tööandja ei saa ühepoolselt muuta boonustasu maksmise tingimusi nii, et töötaja hakkab vähem boonustasu saama. Samuti ei saa tööandja kehtestada trahve töötajate distsiplineerimiseks,» sõnas Plangi. Ta lisas, et juhul kui tööandja eeltoodust hoolimata maksab töötajale töötasu vähem kui kokku lepitud, on töötajal õigus pöörduda saamata jäänud töötasu nõudega töövaidlusorgani poole.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles