Moskva rong naasis mitmete muudatustega

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Täna kell 13.38 saabus Balti jaama taas Moskva rong, mis vähem kui kahe kuu eest lõpetas sõitmise. Võrreldes varasema ajaga on taasavatud liinil mitmeid muudatusi.

«Vahepealsetel keerulistel aegadel sattusime me olukorda, kus Tallinna-Moska rongiühendust ei õnnestunud jätkata ja kevadhooajal see mingiks hetkeks ka korraks lõppes, aga heas koostöös oma Vene partneritega, Vene Raudteede ja tema tütarfirma FPK-ga, püüdsime me seda taaselustada ja täna, nagu te näete – esimene rong on jõudnud Moskvast siia,» ütles liini taasavamisel Eesti Raudtee nõukogu esimees Raivo Vare.

Ettepaneku Moskva liini opereerimine üle võtta tegi Eesti Raudtee Venemaa Raudteedele kevadel, kui Go Rail teatas, et kavatseb nimetatud liinil reisijateveo teenuse osutamise lõpetada. Viimane Go Raili poolt opereeritav Moskva rong läks Tallinnast teele 18. mail.

Eesti Raudtee nõukogu esimees Raivo Vare. Foto: Eero Vabamägi
Eesti Raudtee nõukogu esimees Raivo Vare. Foto: Eero Vabamägi Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Eesti Raudtee esindaja sõnul osutusid läbirääkimiste käigus ajamahukaimaiks optimaalse sõidugraafiku koostamine ja logistiliselt optimaalse ning reisijaile mugavaima trajektoori leidmine, kuid siiski suudeti ajalooline ühendus võrdlemisi kiire ajaga taastada ning seejuures arvestati juba varasemalt käivitunud süsteemiga.

Esimene Moskva-Tallinna rong alustas taas oma sõitu eile kell 21.20, tehes erinevalt varasemast ka varahommikuse peatuse Peterburis. Võrreldes varasemalt GoRaili poolt opereeritud ühendusega on muutunud ka rongiajad. «Reisijate jaoks on nad tehtud mugavamaks – piiriületus, mis varasemalt oli reisijate jaoks ebamugaval ajal, on tänaseks selle graafikuga lahendatud,» märkis Vare, viidates varasemale südaöisele piirikontrollile.

Rong väljub mõlemalt suunalt iga päev. Väljumine Tallinnast toimub kell 15.20 ning rong jõuab Moskvasse järgmise päeva hommikul kell 9.32. «Täna võib vabalt öelda, et inimene, kes õhtul istub rongi, jõuab hommikul kesklinna,» ütles Eesti Raudtee nõukogu esimees. Paranenud on ka rongide kvaliteet – vagunipark on seni kasutusel olnust kaasaegsem. Kõik vagunid on varustatud konditsioneeri ning vaakumtualetiga. Eraldi kohad on liikumispuuetega reisijaile.

Reisitingimused. Foto: Eero Vabamägi
Reisitingimused. Foto: Eero Vabamägi Foto: Eero Vabamägi / Postimees
Reisitingimused. Foto: Eero Vabamägi
Reisitingimused. Foto: Eero Vabamägi Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Kuigi Tallinna-Moskva rongiliiklus täna taasavati, otsitakse mitmepoolselt jätkuvalt võimalusi, et pikka rongisõitu reisija jaoks võimalikult mugavaks muuta, mistõttu võib täna kehtima hakanud graafikus mõne aja pärast leida aset muudatusi. «Kindlasti tuleb juurde ka teenuseid,» lisas Eesti Raudtee nõukogu esimees. Samuti mõeldakse ka elektroonilise piletimüügi peale. «Selline võimalus on juba näiteks Läti Raudteel,» sõnas Venemaa Raudteede ametlik esindaja Balti riikides Igor Blinkov.

«Ainult kõige kehvematel aegadel, nagu näiteks Teine maailmasõda ja muud sellised anomaaliad, ei ole Eesti ja Venemaa vahel rongiliiklus toimunud,» märkis viisteist aastat seda ühendust opereerinud Go Raili nõukogu liige Tiit Pruuli, viidates sellele, et esimene rong Venemaalt saabus Balti jaama juba 1870. aastal.

Go Raili nõukogu liige Tiit Pruuli. Foto: Eero Vabamägi
Go Raili nõukogu liige Tiit Pruuli. Foto: Eero Vabamägi Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Ta rõhutas, et Tallinna-Peterburi-Moskva rongi taaskäivitamine on heaks näiteks, kuidas erinevate riikide spetsialistid saavad koos töötada ka majanduslikult ja poliitiliselt keerulistel aegadel. Kuigi Moskva liini sulgemine tähendas Go Railile suurt muudatust oma senises töös – koondada tuli 200 inimest –, vastutab ettevõte jätkuvalt Moskva rongi vastuvõtmise, piletimüügi ja Eesti poolel ka rongijuhtimise eest.

Uue liini avamisel on muudetud ka rongipiletite hindasid, mis on nüüdsest varasemalt kehhtinust soodsamad. Pilet Moskvasse maksab 50-72 eurot, kõige kallim on sõit kupeevagunis, platskaartvagunis jõuab sihtpunkti 61 euro eest ning istekohaga vagunis 50 euroga. Pilet Peterburi maksab vastavalt 33, 27 ja 21 eurot.

Pileteid saab osta Go Raili piletimüügikeskusest, rahvusvaheliste reisirongide piletikassast Balti jaama II korrusel ning suurematest reisibüroodest üle Eesti. Venemaa poolel korraldab piletimüüki FPK. Täpsema info sõidugraafikute ja piletihindade kohta leiab Go Raili kodulehelt.

Taas käima hakanud rongi esimesed reisijad. Foto: Eero Vabamägi
Taas käima hakanud rongi esimesed reisijad. Foto: Eero Vabamägi Foto: Eero Vabamägi / Postimees
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles