Luksuskajutid jäävad Eestist reisides kättesaamatuks

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mariella sõidab suvel Tallinna ja Helsingi vahel.
Mariella sõidab suvel Tallinna ja Helsingi vahel. Foto: Viking Line

Viking Line laskis Mariellal kümned narikajutid muuta luksuslikeks, kuigi laev sõidab suvel ka Tallinna ja Helsingi vahet, siis sellel liinil neid kasutada ei saa.

«Soodsad hinnad ja traditsioonilised narivoodiga kajutid ei ole enam paljudele laevareisijatele meelt mööda. Üha enam reisijaid soovib oma puhkusesse pisut luksust,» kinnitas Viking Line'i Soome tegevjuht Kaj Takolander. Just seetõttu ehitatigi 72 kruiisilaeva Mariella narikajutit ümber ja oma väljanägemiselt meenutavad need pigem mugavat hotellituba.

Üks ümberehitatud narikajutitest Viking Line Mariella pardal.
Üks ümberehitatud narikajutitest Viking Line Mariella pardal. Foto: AFP / Scanpix

«Need kajutid on osutunud väga populaarseks ja on kogu aeg välja müüdud,» rääkis Viking Line'i Helsingi-Stockholmi liini juht Lauri Orpana Mariellal ringkäiku tehes. Beežides toonides kajutites on nüüd kokkupandavate voodite asemel kaheinimese magamisase.

Orpana sõnul on osaliselt alles ka narikajutid, sest need on odavad ja mahutavad palju. Kuid üldine tendents näib olevat, et kruiisiturist soovib senisest enam mugavusi ja just seetõttu laevafirma orienteerub aina enam just meelelahutusturismile.

Eesti reisijatele aga jäävad uued luksuslikumad kajutid Tallinna-Helsingi liinil kättesaamatuks. «Tallinna-Helsingi vahemaa on nii väike, et kajuteid pole mõtet müüa, pealegi on tegu päevase väljumisega,» selgitas Orapana. Ka on osas kajutitest sees  Stockholmist kruiisi  alustanud inimeste asjad, kuna pärast väikest kõrvalepõiget Helsingist  Tallinna ja tagasi, sõidab Mariella õhtul Rootsi tagasi. Samuti kasutab laevafirma Tallinnas käimise aega kajutite koristamiseks.

 Kes aga soovib Tallinnast läbi Helsingi just Mariellaga Stockholmi sõita, võib ööbida uuendatud luksuslikus kajutis.

Plate restoran
Plate restoran Foto: Viking Line

 Samuti ei ole Tallinna liinil võimalik einestada uut tüüpi Plate restoranis, mida laevafirma reklaamib kui ainsat  social dining tüüpi restorani Läänemere sõitvatel laevadel. «Kuna seal teeb kokk inimeste silme all süüa, siis selline einestamine võtab umbes kolm tundi aega, aga selleks ajaks on laev juba sadamas,» põhjendas Orpana. Tallinna sõites on restoran küll avatud, kui töötab tavalise söögikohana.

Orpana tunnistas, et tegelikult ongi Läänemere kõige suuremad kruiisituristid soomlased ja seetõttu on ka laevafirma orienteeritud just neile. «Neid on lihtsalt arvuliselt palju rohkem ja seal on ka aastakümnete pikkune kruiisiturismi traditsioon,» rääkis Orpana. Rootsis käivad kruiisidel peamiselt eakad, kes sageli laevast ei lahkugi. «Aga viimasel ajal on Helsingi muutunud popiks ka noorte Rootsi hipsterite jaoks,» lisas ta.

 Eesti turul on Viking Line ennekõike orienteeritud peredele ja seetõttu otsustati keset Viking XPRSi kohvikut olev alkoholi müünud baar demonteerida ja selle võrra muutus avaramaks laste mänguala. 

Uhkeim alus Helsingi liinil

Tallinki kinnitusel vastab nende laevastikus Mariellale oma mugavusklassilt Baltic Queen, mis varem sõitis Tallinna-Stockholmi liinil ja mida paljud eestlased sinna tagasi igatsevad. Nüüd sõidab see Tallinki üks uhkemaid lauseid hoopis Tallinna ja Helsingi vahet.

 Tallinki pressiesindaja sõnul sai Baltic Queeni paigutamine Tallinna-Helsingi liinile alguse hoopis sellest, et Silja Europa sai vanema ja ebaökonoomsema laevana välja prahitud (renditud) ning Tallinna-Stockholmi liinile sobisid sõsarlaevadena koos teenust pakkuma just Romantika ja Victoria I. «Tallinna-Helsingi liin on nii reisijate arvult kui ka käibelt meie populaarseim liin ning soomlaste järel on sel liinil suuruselt järgmiseks reisijaterühmaks justnimelt eestlased,» rääkis Lääne. Ta kinnitas, et laevafirma peab nii Tallinna-Helsingi kui ka Tallinna-Stockholmi liinil võrdselt heade reisitingimuste pakkumist oluliseks ning siin järeleandmisi ei tehta. «Pigem saab eesmärgiks olla ka teiste liinide reisijatearvu kasvatamine ning selleks seavad paremad reisitingimused ka paremad eeldused,» lisas ta.

Lääne sõnul pole võimalik hinna- ja kajutikategooriates siiski üldistusi teha, kes on valmis laevasõidul rohkem kulutama – kas Eesti, Rootsi või Soome klient.

«Olenevalt reisi eesmärgist ning reisiseltskonna suurusest võib sama reisija olla ühel reisil huvitatud ühest, teisel reisil teisest kajutist,» rääkis Lääne.  Ta lisas, et eri päevade ja kellaaegade väljumised annavad hea valiku ka hinna suhtes.

Baltic Queeni narikajut.
Baltic Queeni narikajut. Foto: Eero Vabamaegi/

Erinevalt konkurendist pole Tallink pidanud vajalikuks senistest narikajutitest loobuda. «Meie laevastik on suuresti ehitatud juba tänapäevast nõudlust ja reisijate ootusi silmas pidades, sest laevad on uued ning tellitud meie poolt just siinsetele liinidele ja meie reisijatele,» kinnitas Lääne. Tema sõnul on nende alustel suur valik eri kategooria kajuteid nii paaridele, sõprade seltskondadele kui ka näiteks lastega peredele, kes vajavad kajutitesse rohkem kui ühte voodit.

«Veidi vanematel laevadel nagu Silja Line`i kruiisilaevad, oleme sisustust kaasajastanud ja värskendanud – nõnda ka teistel laevadel, vastavalt vajadusele. Kuid ka nendel laevadel on suur valik erinevaid kajutiklasse, et vastata meie paljude reisijate erinevatele soovidele,» rääkis Lääne.

Baltic Queeni A2 tüüpi kajut kahele inimesele.
Baltic Queeni A2 tüüpi kajut kahele inimesele. Foto: Eero Vabamaegi/
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles