Intervjuu: jaheda suvega müüvad ka kallid reisipaketid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti suvi on ka tänavu võrdlemisi jahe.
Eesti suvi on ka tänavu võrdlemisi jahe. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Soe ja päikseline suvi laseb end pikalt oodata ning soov veidigi päikest näha paneb inimesi massiliselt soojamaareise ostma.

Selle suve turismitrendidest annavad ülevaate TEZ Touri turundusjuht Svetlana Vertjanova ja Estraveli venekeelse turunduse juht Jekaterina Setina.

Millised on Eesti elanike turismieelistused?

Svetlana Vertjanova: TEZ Touri klientide lemmik sihtkohad on aastast aastasse Türgi, Kreeka ja Bulgaaria. Türgi puhul mängib rolli väga hea hinna ja kvaliteedi suhe, Kreekasse minnakse jällegi kultuuri- ja kulinaariaelamusi otsima. Bulgaaria on seevastu rahakotisõbralik pea kõigile puhkajatele. Kuid kui valida Türgi ja Bulgaaria vahel, siis võidab Türgi kõigis kategooriates: selle reisi hinnas sisaldub palju sellist, mis Bulgaarias ootamatu üllatusena võib tulla.

Jekaterina Setina: Meie statistika kohaselt domineeris sel aastal Antalya kuurort Türgis, Kreeka puhul Kreeta, Rhodos, Korfu ja Bulgaarias mindi kõige rohkem Varnasse ja Burgasesse. Samuti on populaarne sihtkoht Rimini Itaalias.

Paljud on tähele pannud, et soojamaareiside valik on sel aastal väike, kuid hinnad võrdlemisi kõrged. Millega seda selgitate?

S.V.: Väiksem valik on tingitud sellest, et inimesed on hakanud oma reise broneerima juba pikalt enne puhkust, milleks annab põhjust ka varase broneeringu allahindlus. Seega mida lähemal on reisi kuupäev, seda vähem tõenäoline on hotellides vabu kohti leida. Selge on see, et hindu kergitab siinne külm ja vihmane suvi: soojale maale soovivad nüüd sõita ka need, kes algselt plaanisid oma puhkust Eestis.

J.S.: Just, ka eelmisel aastal elavdas jahe suvi paketireiside müüki. Meie tuurikorraldajate statistika näitab, et alates jaanipäevast nõudlus kasvab ning juulikuu pakkumised müüakse kiiresti välja. Mai lõpust juuli lõpuni on sel aastal ostetud kümme protsenti rohkem reise kui eelmisel aastal. Augustiks on alles veel mõned paketid Rhodosele ja Korfule ning üksikud kohad Türki, Kreekasse ja Bulgaariasse.

Kuidas suhtuvad kliendid pärast Tuneesia sündmusi sellesse sihtpunkti ning moslemiriikidesse üldiselt? Kas näiteks Egiptus on endiselt populaarne?

S.V.: Meie ei paku tuure Tuneesiasse. Egiptuse reiside müük on avatud alates maist ning müük läheb väga kärmelt, sest Egiptus on taskukohane ja samas piisavalt mitmekesine riik. Inimesi tõmbavad Punane meri, rannad ja ühed parimad sukeldumisvõimalused maailmas. Klientide ohutus on meile väga oluline, seega kui olukord muutub, reageerime operatiivselt.

J.S.: Terroriaktid avaldavad turismile alati halba mõju ning selle tagajärjed ei puuduta ainult Tuneesiat, vaid kogu Põhja-Aafrikat. Estravel on turismibüroo ega tegele erinevalt tuurikorraldajatest reiside organiseerimisega. Tuuride operaatorid hoiavad sihtpaikade kohapealsetel oludel silma peal ning vajadusel muudavad reise. Novatours andis hiljuti teada, et terroriohu tõttu anulleeritakse kõik reisid 11. septembrist 16. oktoobrini. Soovijatel on võimalus reis välja vahetada või raha tagasi saada.

­Millised uued sihtkohad ja puhkusepakettide liigid praegu turismimaastikul saada on ning mida tulevikult oodata?

S.V.: Püüame igal aastal kliente üllatada, näiteks hiljuti pakkusime kruiisi Kreeka saarte vahel. Kreekas on kaks tuhat saart ning igaüks neist on unikaalse kultuuriloo, arhitektuuri ja toidulauaga. Saartel saab kohtuda ka päriselanikega. Septembris rõõmustame kliente Mallorca saarega Hispaanias ning mis puutub tulevikku, siis plaane on palju, kuid neist on veel vara rääkida.

J.S.: Meie selle aasta uued sihtkohad on Almeria Hispaanias, Lamezia Itaalias, Porec ja Umag Horvaatias ning Malta.

Kas Kreeka majanduse olukord on reisijate huvi kuidagi muutnud?

S.V.: Turistide puhkusereise ei ole Kreeka majandus mitte kuidagi mõjutanud. Kreekas on alati enamasti sularahas arveldatud, nii et see soovitus ei ole uus: pangakaardi peale lootma ei tasu jääda.

J.S.: Eesti turistide aktiivsust Kreeka suunal ei ole sealne olukord tõesti vähendanud ning kogu riik – ja eriti saared – on endiselt üks armastatumaid reisisihte. Eelmisel aastal käis Estraveli kaudu Kreekas 3121 inimest ning sel aastal võib nende arv tõusta.

Kas võib öelda, et reiside hinnad üldiselt tõusevad?

S.V.: Ei saa öelda, et hinnad oleks järsult tõusnud. Kõik sõltub ka sellest, et hotellid, mis valdavat osa turiste majutavad, tõstavad aeg-ajalt oma hindu, mis kajastub ka reisi maksumuses. Siinkohal tuletaksin taas meelde, et odavam on osta reisid ette.

J.S.: Kuna nõudlus on suur ning valik väike, siis on hinnad üle keskmise. Seetõttu lükatakse ka puhkust edasi, näiteks septembrisse, kui hinnad on odavamad ja vabu kohti rohkem. Alternatiivina võib alati broneerida näiteks hotelli iseseisvalt. Tallinast on hea lennuühendus näiteks Istanbuli ja Ateenaga, sealt saab omal käel kuurortitesse liikuda. Rannapuhkuse jaoks sobivaim hea lennuühendusega sihtkoht on Antalya Türgis, kuhu lendab ka Turkish Airlines.

Miks algavad ja lõppevad paljud reisid teisipäevasel päeval? See on töötavate inimeste jaoks võrdlemisi ebamugav.

S.V.: Meie reise teenindab hetkel 15 lennukit erinevatel nädalapäevadel. Ei saa öelda, et enamik reise algaks just teisipäeval. Lisaks kestavad puhkused enamasti kümme päeva, mistõttu on nädala keskpaik vältimatu.

J.S.: Kuna Eestis on nõudlus praegu väga suur, siis teatud kohtadesse väljuvad lennud lausa igapäevaselt. Vastasel juhul ei suudaks me kõiki soovijaid teenindada.

Kas reisiagentuurist ja reisi korraldajalt ostmisel on hinnavahe?

S.V.: Ei, hind on alati sama, mis reisi korraldajalt ostes.

J.S.: Estravel müüb reise samuti selle hinnaga, mis reisioperaatorid.

Milliste probleemidega seisavad meie turistid välismaal silmitsi? Millele peaks erilist tähelepanu pöörama?

S.V.: See on erinev: mõni pole hotelliga rahul, keegi jääb haigeks jne. Reisijal peaks kindlasti olema võimalikult paljusid riske kattev reisikindlustus. Kui hotelli juures midagi ei meeldi, tuleks kohe pöörduda kohapealse reisijuhi poole ning proovida lahendus leida. Enamasti käituvad inimesed vastupidi: kogu reisi vaikivad ning pärast esitavad kaebusi, kui midagi tõestada või muuta pole on märksa keerulisem.

Oluline on minna reisile positiivse suhtumise ja avatud meelega, sest kohapeal on väga palju uut ja huvitavat. Kui ise puhkusesse hästi suhtuda, siis väikesed asjad ei riku midagi ära.

J.S.: Et reis õnnestuks, tasuks esmajoones hoolitseda oma tervisliku seisundi ja isiklike esemete turvalisuse eest. Seetõttu soovitame ka meie alati klientidel ootamatuid juhtumeid kattev kindlustus vormistada. Hoolega tuleb silma peal hoida rahal ja dokumentidel: pass ja ID-kaart tuleb hoida teistest asjadest eraldi. Esemeid ei tohiks järelvalveta jätta: kui plaanite hotellis duši alla minna, keerake uks igaks juhuks lukku.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles