Uues telefonis olid juba võõrad andmed sees

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Helistamine.
Helistamine. Foto: SCANPIX

Rocca Al Mare kaubanduskeskuses asuvast Klick elektroonikapoest hiljuti telefoni ostnud Madli oli hämmeldunud, kui avastas uuena müüdud telefonist ligipääsu kellegi telefoninumbritele, e-mailile ja Facebooki kontole jm.

«Oleksime hea meelega abikaasale telefoni ostnud esindusest, kuid seal seda mudelit polnud ning omaduste tõttu oli just selline hetkel vajalik. Mobiili käivitades avastasime aga, et keegi on seda juba vähemalt maikuust kasutanud,» ütles Madli. Telefoni eelmise omanikuga võeti ühendust ning temagi oli üllatunud, et tema isiklik info oli niimoodi teistele nähtaval. Telefonil muid kasutamisjälgi polnud ning andmed olid ainuke asi, mis viitas selle varasemale kasutamisele.

Poes saadi selgitusi, telefoniostja ees vabandati ning pakuti ka uus telefon. Sellegipoolest arvas Madli, et põhjendused olid pisut kummalised ning klienditeenindusestki jäi kehv mulje, kuigi nende jaoks lõppes tegelikult kõik hästi.

«Põhjenduseks toodi see, et paranduses käinud telefonil on karbi peal kleeps, mis oli sel puhul ilmselt ära kadunud ning seetõttu jõudiski telefon uuena tagasi ringlusesse. Teise inimese andmete kohta öeldi, et ta oleks pidanud need ise ära kustutama,» ütles naine. Hämmeldust tekitas temas asjaolu, et kui inimene ei oska või unustab oma andmed kustutada, kas pood ei peagi siis vastutust võtma.  Lisaks olevat teenindaja väitnud, et Madli ja ta abikaasa võivad ju kaebuse kirjutada, ent see tõenäoliselt midagi ei muuda.

Klicki finantsjuhi Kaire Koigi sõnul tuleb selliseid juhtumeid ette mõni üksik kord aastas ning ettevõte jälgib pidevalt oma müügiprotsesse, et sääraseid asju vältida.  «Antud juhul toimus poes inimlik eksitus,» ütles ta.

Koigi sõnul väitis klienditeenindaja, et klient oli küsinud kahju hüvitamise kohta ja selle peale oli ta palunud kirjutada avalduse.

«Kui esineb selline juhtum, mil garantiis käinud toode on uuesti müüki pandud, siis peab garantii teostaja (Klicki partner) tegema telefonidele tehase algseadistuse ja eemaldama kõik andmed, mis sinna eelmise kliendi kasutamisest on jäänud. Klienti informeeritakse, kui tegemist on kasutatud tootega,» lisas Koik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles