Üle tuhande euro maksnud pliit lagunes vähem kui aastaga

Triin Ärm
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. Foto: Panther Media / Scanpix

Rootsis elav inimene pole rahul, sest 1344 euro eest veebilehelt pliidid.ee tellitud pliit lagunes vähem kui aastaga.

Juulikuus tellis Rootsis elav inimene valge keskküttepliidi MBS Thermo Rocky, on kirjas tarbijakaitse komisjoni otsuses. Ostja sõnul oli pliidil juba kätte saades palju roostet ja mõlke ning ta andis sellest ka kauplejale teada. Kaupleja alandas seepeale pliidi hinda – nüüd jäi pliidi hinnaks 1044 eurot.

Pliidi ostnud inimese sõnul ilmnesid sel kasutamise käigus mitu defekti. Septembris purunes pliidi praeahju uks, detsembris hakkas kärssama pliidi väliskülje pleki värv ning tänavu märtsis purunes pliidi koldeukse välisklaas.

Seejärel esitas pliidiostja kauplejale müügilepingust taganemise avalduse, kuid kaupleja sellega ei nõustunud. Nii pöördus ostja ka tarbijakaitseameti poole: kaebust menetles Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus, kuid menetluse käigus ei õnnestunud pooli lepitada.

Tarbija soovis menetluse jätkamist tarbijakaebuste komisjonis selgitades, et kaupleja ei teavitanud teda, et pliidi peab paigaldama sertifitseeritud spetsialist, sest muidu kaotab pliit garantii. Tarbija leidis, et pliidi ostust ei ole möödunud ühte aastatki ja juba on ilmnenud asjaolud, mistõttu on tarbija sunnitud pöörduma lepingut taganemise avaldusega kaupleja poole.

Ostja sõnul oli pliidiga kaasas ka poolakeelne garantiikupong, millise kohaselt oli pliit valmistatud 2012. aasta augustis ning tootja andis pliidile kaheaastase garantii. Kaupleja teatas aga  tarbijale, et tehasegarantii lõppes vähem kui üks kuu pärast pliidi müümist. Seepeale soovis tarbija müügilepingust taganeda ja saada kauplejalt tagasi 1044 eurot.

Kaupleja vaidles tarbija kaebustele vastu. Tema sõnul teatas pliidiostja talle saadetud kirjas, et pliit on raske ja tuli osadeks lahti võtta. Sellest järeldas tarbija, et ostja võttis pliidi detailideni lahti ja monteeris hiljem kokku. Müüja sõnul võib toote vastavuse tagamiseks CE sertifikaadile ja tootmisstandardile ISO 9001: 2008 ja ISO 14001: 2004 toote lahti ja kokku monteerida vaid tootjatehases väljaõppe saanud inimene. Kaupleja on seisukohal, et ta ei saanud enam garanteerida toote kvaliteeti ja vastavust standardile ning ta ei ole vastutav pliidil ilmnenud defektide eest.

Komisjon uuris asjas olevaid materjale, kuulas kaupleja selgitusi, vaatles kaupleja koduleheküljel avaldatud teavet ning leidis, et tarbija kaebus kuulub rahuldamisele. Pooled sõlmisid sidevahendi abil müügilepingu, millist reguleerib Võlaõigusseadus (VÕS). Komisjon tuvastas, et kaupleja ei ole täitnud tarbija lepingueelse teavitamise kohustust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles