Seadme hooldus paljastas ootamatud vead

Triin Ärm
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Muruniiduk.
Muruniiduk. Foto: Panther Media/Scanpix

Kaupleja Saestuudio nõudis muruniidukile hoolduse tellinud inimeselt niiduki kokkumonteerimise tasu, mis oli tarbijakaitse komisjoni otsuse järgi ebaseaduslik.

Tellija ja kaupleja olid sõlminud muruniidukile hoolduse tegemiseks töövõtulepingu, seisab tarbijakaitse komisjoni otsuses. Kaupleja veebilehe andmetel tähendab hooldus õli vahetamist, süüteküünla vahetamist, teritust ja muid muruniiduki hooldetöid.

Saestuudio demonteeris hooldusse toodud niiduki ning leidis, et sellel on remonti vajavaid puudusi. Tarbija ei soovinud remondi tegemist. Kaupleja soovis tagastada muruniiduki lahtivõetud kujul karbis, niiduki tagasi kokkumonteerimise ja ka lahtimonteerimise eest nõudis kaupleja tasu, mida tarbija ei olnud nõus tasuma.

Kaupleja leidis, et kui hooldusse toodud niiduk demonteeritakse ning tagasi kokku monteeritakse, siis võib selle eest nõuda tasu 32,5 eurot. Kaupleja pakkus eeltoodud hinna suhtes ka kompromissi – 24 eurot. Tarbija sellega ei nõustunud.

Tuginedes harilikule kauplemistavale ning kaupleja veebilehel avaldatud infole, leidis tarbijakaitse komisjon, et hoolduse käigus tuleb tuvastada, kas seadmel on puudusi, mis tuleks kõrvaldada. Komisjon tõdes, et selliste vigade kõrvaldamine on töö, mis tuleb pooltevahelise lepingu järgi teha hooldushinna ehk 32 euro eest ning täiendava tasu nõudmiseks pole põhjust.

Komisjon lisas, et kui hooldusse toodud seadmel tuvastatakse remondivajadus, siis remondi kokkuleppimiseks peavad kaupleja ja klient selleks sõlmima lepingu, milles on kokku lepitud lepingu olulised tingimused nagu remonditöö hind ja sisu. Hooldusse toodud seadme remondivajadusel ei saa tarbijalt nõuda tasu teenuste eest, mis on näidatud remonditööde hinnakirjas, kui tarbija ei ole remonti tellinud.

Kui klient keeldub remondist ja soovib vaatamata tuvastatud puudustele, et hooldustöö tehakse, siis vastavalt lepingule pidi kaupleja tegema hoolduse. Kui tuvastatud puudused on sellised, et hoolduse tegemine ei ole mõistlik, peab kaupleja sellest tarbijat teavitama.

Kui tarbija loobub teavitamise järel hooldustööst, tuleb hooldusse toodud muruniiduk tagastada samas seisukorras, millises see kauplejale üle anti.

OÜ Saestuudio peab hooldusse toodud seadme tagastama samas seisukorras, nagu see hooldusse toodi või tegema tellitud hoolduse, kui tarbija seda endiselt soovib.

Kui pooled komisjoni otsusega ei nõustu või seda ei täida, on neil õigus pöörduda vaidluse läbivaatamiseks maakohtusse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles