Õiglase kaubanduse nädal kutsub tarbijaid eetilistele ostuotsustele

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fairtrade märgiga kaupade degusteerimine Tartus mõni aasta tagasi.
Fairtrade märgiga kaupade degusteerimine Tartus mõni aasta tagasi. Foto: Margus Ansu

Sel nädalal tähistatakse Eestis ja Soomes õiglase kaubanduse nädalat, mis on eeskätt suunatud tarbijatele, et jagada talle infot arengumaade keerulisest olukorrast ning kutsuda üles langetama eetilisi ostuotsuseid.

Nädala raames tutvustatakse õiglase kaubanduse ehk Fairtrade tootemärki, mis on otseselt suunatud arenevate riikide väiketootjate olukorra parandamisele. Antud märgiga tooted on tavatoodetest mõnevõrra kallimad, ent lisanduv hind katab tootmiskulud ning võimaldab maksta arenevate riikide väiketootjatele lisatasu, kirjutas Eesti Roheline Liikumine tänases pressiteates.

Lisatasust kaetakse kulud tootmismaade sotsiaalsüsteemi arendamiseks. Näiteks võimaldab õiglane kaubandus paremat ligipääsu haridusele, tagab puhta joogivee ning suurendab arstiabi kättesaadavust ja kvaliteeti.

«Õiglane kaubandus on aidanud arendada meie kogukonda ning aidanud kaasa meie elutingimuste paranemisele,» rääkis hiljuti Eestit külastanud Malawi suhkrutootja Aubrey Chilenje. «Palun kõigil tarbijatel nii Eestis kui teistes Euroopa riikides mõelda sellele, millist kaupa nad ostavad, ning eelistada õiglase kaubanduse märgiga tooteid.»

Õiglase kaubanduse süsteemis osaleb üle 1,5 miljoni tootja Aafrikast, Aasiast ning Kesk- ja Lõuna-Ameerikast. Õiglase kaubanduse tootemärgiga kaupu müüakse Põhja-Ameerikas, Jaapanis ja Euroopas. Eestisse jõudis Fairtrade märk 2007. aastal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles