Tarbijakaitseamet loobus kõrge tariifi tõttu oma lühinumbrist

Kerli Kivistu
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarbijakaitseamet loobus nõustamistelefoni lühinumbrist 1330.
Tarbijakaitseamet loobus nõustamistelefoni lühinumbrist 1330. Foto: Arvo Meeks

Tarbijakaitseamet otsustas tarbijate huve silmas pidades loobuda alates tänasest tarbijate nõustamistelefoni lühinumbrist ning edaspidi jätkata vaid pika numbriga.

Lühinumbrile 1330 helistamisel võeti võrguoperaatorite poolt küsitav kõrgendatud tariif, mis tähendas tarbijale täiendavaid kulutusi, kuid pikk number on helistajale paketipõhise hinnaga.

Võlaõigusseadus sätestab tarbijate kaitse olukorras, kui ettevõtja haldab telefoniliine selleks, et tarbija saaks temaga seoses sõlmitud lepinguga ühendust võtta, näiteks täpsustada lepingu tingimusi, esitada kaebusi ja avaldusi. Sellisele telefoniliinile helistamine ei tohi tarbijale kaasa tuua põhitariifist suuremat väljaminekut.

Kuigi tarbijakaitseamet ei sõlmi tarbijatega lepinguid, otsustas amet, et jätkab tarbijatele nõustamisteenuse pakkumist pikema numbriga, kuna see ei too nõustamist vajavale tarbijale kaasa lisakulutusi. Seni pika tavanumbriga paralleelselt kasutusel olnud lühinumbrile helistades küsisid võrguoperaatorid helistajalt kõrgendatud tasu alates 21 sendist minuti eest. Samas, kui paketipõhine põhitariif on üks kuni kuus senti.

Seni kasutusel olnud lühinumbrile seati käesoleva aasta lõpuni automaatvastaja, mis palub nüüdsest nõustamiseks helistada numbrile 620 1707.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles