Lugeja: Eesti kassapidajad on Euroopa aeglaseimad

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kassapidaja töökoht.
Kassapidaja töökoht. Foto: Stanislav Moshkov/Õhtuleht

Tarbija lugeja Mari andis teada, et tema arvates on Eestis töötavad toidupoodide kassapidajad väga aeglased võrreldes muude Euroopa riikide kassapidajatega.

«Olles reisinud ja elanud Euroopas, ei tea ma riiki, kus teenindajad oleks nii aeglased. Kui üks Hispaania, Soome või Saksamaa teenindaja müüb kauba kolmele-neljale inimesele, läbib sama ajaga Eestis kassa üks, paremal juhul kaks inimest,» arvas Mari. Ta viskas õhku küsimuse, kas põhjus võib olla näiteks kassapidajate kasutatavas tarkvaras.

«Paraku ei oska me kommenteerida Hispaania, Soome ega Saksamaa kassasüsteeme ning ka seda, kas need teenindaja tööd kuidagi oluliselt lihtsustavad,» ütles Rimi kommunikatsioonispetsialist Katrin Bats. Sellegipoolest ta kinnitas, et sarnased kassasüsteemid nagu Eestis on kasutusel ka mujal Euroopas ning nende parendamisega tegeletakse pidevalt. Teeninduskiiruse puhul mängib Batsi sõnul rolli ka asjaolu, et teenindaja proovib teha oma tööd korrektselt. «Teeninduse puhul ei saa ju rääkida spordist, kus ühed on kiiremad kui teised. Tõepoolest, aega me ei võta, eeldame pigem viisakat ja tõhusat teenindust,» lisas Bats.

Prisma turundusjuhi Silver Säga sõnul sõltub teenindatud klientide arv ajaühikus peamiselt toodete arvust, kassapidaja kogemusest ja protsessidest, mida kassas läbi viia tuleb. Ta tõi välja, et kassateeninduse kiirust mõjutab puu- ja juurviljade müümise viis. «On oluline vahe, kas puu- ja juurvilju tuleb kassapidajal tuvastada ja kaaluda või usaldatakse kliente, kes kauba osakonnas ise kaaluvad,» ütles ta. Säga tuletas meelde, et kõik kassapidajad on inimesed ning on täiesti normaalne, et mõni inimene lihtsalt on kiirem kui teine. «See on nii kõikides riikides ja julgen ka väita, et peaaegu kõigis kauplustes,» ütles ta.

Selveri kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid arvas, et vastus peaks toetuma konkreetsetele faktidele ja uuringutele, mis tõestaks lugeja esitatud väiteid, sest isiklik kogemus väidet ei kinnita. «Ostude eest tasumise protsessi kiirus sõltub ikkagi olulisel määral teenindaja kiirusest ja see on kinni juba konkreetses inimeses,» lisas Erilaid.

Ka Maxima kommunikatsioonijuht Katja Ljubobratets ei soovinud lugeja esitatud subjektiivse väitega nõustuda. «Kui võtaksime arutelu aluseks konkreetseid kriteeriume ja fakte, siis saaksime kinnitusi sellele, et Eesti kassapidajad on üldiselt väga tublid ega jää teistele Euroopa riikidele kiiruses kuidagi alla,» ütles ta.

ETK kommunikatsioonijuht Ivo Rull pidas küsimust väga üldistavaks ning loobus sellele vastamisest, ent mainis, et on ise nii mõneski Euroopa riigis väga vaevalist teenindust kogenud. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles