Viis nüanssi, mille avalikuks tulekut reisibüroo ei soovi

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Enne puhkusereisi tuleb hoolega kaaluda, kas näha ise vaeva või tellida teenus reisibüroost.
Enne puhkusereisi tuleb hoolega kaaluda, kas näha ise vaeva või tellida teenus reisibüroost. Foto: SCANPIX

Kuigi netiajastul näib olevat väga lihtne endale sobiv reis ise kokku panna, kasutavad paljud oma puhkuse planeerimisel ikka veel reisibüroosid. Portaal Reisipalavik tõi välja viis fakti, mis nende klientidele üllatusena tulevad.

1) Reisibürood teenivad sinu pealt vaheltkasu

Esimene ning arvatavasti ka kõige ilmselgem on fakt, et reisibürood teenivad iga müüdud pileti või reisipaketi pealt vaheltkasu, seega on ilmselge, et nende huvides on müüa pileteid ning pakette, mille kasumimarginaal on kõige suurem. Reisija huvides on loomulikult saada võimalikult soodsa hinnaga parim võimalik pilet või hotell, kuid sellises olukorras tekib tihti huvide konflikt ning soodsama ja kvaliteetsema variandi asemel  n-ö määritakse pähe reisibüroole kasulikum pakkumine.

2) Iseseisvalt reisi broneerimine on kiirem

Kindlasti on teil ette tulnud olukordi, kus esmase järelepärimise peale tuleb vastus reisibüroolt, kuid pakutavad kuupäevad, hinnad või hotellid ei sobi, seejärel algab päevi kestev e-maili vahetus, kuni lõpuks jõutakse enam-vähem rahuldava tulemuseni. Reaalsus on see, et lennufirmade ning hotellide pakkumised on ajas väga kiirelt muutuvad, sõltudes täituvusest, valuutakursist ning tervest reast muudest teguritest. Oodates päevi oma reisi lukkulöömist on väga tõenäoline, et parimad pakkumised on teist samal ajal mööda läinud.

3) Reisibürool ei pruugi olla ligipääsu kõigile pakkumistele

Tihti kasutavad reisibürood kindlaid müügisüsteeme, mille valik ei pruugi katta kõiki lennufirmasid või hotellikette, seetõttu on iseseisvalt reisi planeerival inimesel tihti eelis reisibüroo ees, kuna tänu internetile on peaaegu alati võimalus leida parim kõigist pakkumistest, abiks tulevad iseseisvalt reisipaketti koostavale inimesele veebilehed, kus kogenud reisihuvilised teevad suure töö inimese eest ära tuues, koos viidetega, ära parimad võimalikud pakkumised, mis hetkel internetiavarustes liiguvad.

4) Vigu juhtub

Pole mõtet luua illusioone, et su reisiagent ei eksi kunagi, vigu juhtub ka neil – vale väljalennu kuupäev, broneering väljamüüdud hotellis jne. Ise reisi broneerides oled kindlasti palju ettevaatlikum kui päevas kümneid või isegi sadu broneeringuid tegev reisibüroo töötaja.

5) Reisiagent ei pruugi olla käinud hotellis, mida ta müüb

See väide tundub ehk esmapilgul veidi kummaline, sest ega me eeldagi ju, et reisibüroo käiks isiklikult iga hotelli ülevaatamas, kuid vaadates osa reisibüroode kodulehti, siis sellist muljet tahetakse tihtipeale kliendile jätta.

Loomulikult on ka reisibüroodel oma kindel roll – kellel pole aega ise reisiplaneerimisega tegeleda, sellele sobib kindlasti reisibüroo pakutav mugavus. Tšarterlende tavalistes otsingusüsteemides enamasti ei kajastata, sellisel juhul on reisibürool ainuõigus sellistele lendudele pileteid müüa. Põhjuseid miks eelistada reisibürood on veelgi, kuid siiski praegusel internetiajastul on kõik vahendid igaühel olemas, et üks mõnus reis iseseisvalt kokku panna.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles