Põhjus, miks ei tasu vihma käes telefoniga rääkida

Triin Ärm
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Peeter Langovits

Nii mõnedki inimesed ei suhtu tõsiselt telefoni vihmakahjustustesse, kuigi statistika järgi kasvab sügisel niiskusest põhjustatud mobiiliremontide arv hüppeliselt ja selliseid kahjusid garantii ei kata.

Inimeste telefonikasutamise harjumuse on jäänud nuputelefonide aega, teatas Tele2 klienditeenindusdirektor Sirli Seliov. «Uued nutitelefonid on nii suured, et käsi ei varja seadet piiskade eest ja niiskus võib avadest sisse tulla,» ütles Seliov ja lisas, et vihma ja lume eest hoiatatakse ka garantiitingimustes.

Tema sõnul on isegi selliseid juhtumeid, kui telefon on saanud niiskuskahjustuse spordisaali spordisaali riidekapis.

Niiskus võib aga elektroonikat pöördumatult kahjustada. «Seade oksüdeerub, mis põhjustab katkestusi ja lühiseid ning nende likvideerimine on keeruline ja tihti võimatu. Vedelikukahjustuse puhul võib telefon esialgu normaalselt funktsioneerida, kuid oksüdeerumine kestab märkamatult seadmes edasi. Hiljem ei tule aga inimesele üldse meelde, et telefon oleks vett saanud,» kirjeldas Seliov.

Tema sõnul asub telefoni sisemuses niiskusindikaator, mis näeb välja nagu väike valge ruuduke. «Kui seade enam ei tööta ning hoolduses lahti võetakse, siis on kohe näha, et indikaator on värvi muutnud ning garantii enam ei kehti,» ütles Seliov.

Seetõttu soovitab ta niiskust saanud telefoni kohe lõpetada ja võimalusel aku eemaldada. Samuti tuleks minna kiiresti hooldusesse - mida kauem seda edasi lükatakse, seda suurem võib tulla arve.  Samuti korrodeerub telefon oodates edasi ja kahaneb tõenäosus see hiljem tööle saada.

«Kui telefonil pole enam niiöelda pilti ees, siis ise tarbija ei saagi teada, kas seade veel tööle hakkab, kuid statistiline tõenäosus on 50 protsenti,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles