Laevaalkoholilt kaob pakendimärgistus

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pandipakendid.
Pandipakendid. Foto: Marianne Loorents / Virumaa Teataja

Saku Õlletehas ja A. Le Coq on lubanud lähikuudel kaotada laevadel müüdavate teatud alkoholitoodete pandimärgistuse, et lõppeks Helsingi sadamas pandiraha väljamaksmine pakendite eest, mille eest Eesti Pandipakend pole pandiraha saanud.

«Saku villib uue märgistusega tooted selle nädala jooksul ja selle järgselt algab ka müük laevadele, seega peab Saku kinni lubadusest oktoobrikuu jooksul olukorda muuta,» ütles Eesti Pandipakendi juht Rauno Raal. Ta lisas, et ka A. Le Coq toodab uue märgistusega joogitooteid, mis peaksid laevadele jõudma oktoobris-novembris.

Samal ajal peaks Raali sõnul pakendimärgistust muutma ka A. Le Coqi emaettevõte Olvi, kes tütarettevõtte mahitusel muudatusega aktiivselt kaasa tuli. «Tunnustada tuleb ka Saku kiiret reageeringut meie abipalvele tegemaks selgitustööd Carlsberg Gruppi kuuluva Sinebrychoffi joogitootja juures,» märkis Raal.

Raal selgitas augusti lõpus, et tänavu on 30-35 miljonit üle lahe viidavast alkoholiühikust ostetud maalt ja 90 miljonit laevadelt. Kuigi enamikul laevas müüdavatel õllepurkidel on samuti Eesti pandipakendi märk, pole nende eest tegelikult tagatisraha makstud.

Probleem on selles, et laevast ostetud pudeleid saab Helsingi Läänesadamas kaheksa sendi vastu ära anda, kuid tagatisraha, nagu Eesti kaubandusvõrgust ostes, pole nende pudelite eest makstud.

«Kui keegi hakkab Soomes organiseeritult Eesti pandimärgistusega taarat koguma, millest valdav osa on pärit laevadelt, peab Eesti süsteem poole aasta kuni aasta pärast pillid kotti panema,» rääkis Raal toona.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles