Vargusega vahele jäänud töötajad algatasid supermarketi vastu laimukampaania

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rimi kauplus
Rimi kauplus Foto: Kristjan Teedema / Tartu Postimees

Aasta aega Rimis töötanud müüjad loobivad endise tööandja pihta tõsiseid süüdistusi, supermarketi väitel on need osa vallandamise eest kättemaksuks algatatud laimukampaaniast.

Reedene Saarte Hääl avaldas lugeja arvamuse «Sead läinud. Lehmad järel!», kus autor väljendas väga suur pahameelt oma endise tööandja suhtes ühes Kuressaare kaubanduskeskus. Loo autori väitel pandi nad kolleegiga esimesest päevast paika. «Kohe esimestel päevadel saime tunda, et ülemus on boss ja meie oleme madalaimal astmel olevad alamad,» kirjeldas ta, rõhudes siinjuures oma varasematele töökogemustele kaubanduses. «Edutamine käib seal ainult nn sõpruskonnas, vaatamata isegi haridustasemele,» lisas endine teenindaja.

Tasapisi koorub välja ka tegelik põhjus, miks loo autor otsustas maakonnalehele oma kirja saata. «Päeval, kui meid süüdistati meie eksimuse pärast valesti müümisel, kutsuti meid seletuskirju kirjutama – need dikteeriti meile, ennast kaitsta me ei saanud,» märgib autor, kelle kinnitusel ei lasknud kaupluse teenindusjuht neil rääkida, vaid ütles kohe, et «ära hakka rääkima» ja «mis sa valetad». Veel viitab ta olukorrale, kus kaupluse turvakaamerad kolm päeva ei töötanud, mistõttu oleks võinud ükskõik kes sealt midagi välja viia, ilma et keegi oleks sellest teada saanud.

Loo ilmumise järel saadeti ka Postimehe tarbijaportaalile kaks anonüümset vihjet selle juhtumi kohta. «Juhataja ja teenindusjuht kandivad omale koju ja sõbrannadele jagamiseks meigitarbeid, suitsu ja muud head ja paremat, mille nad on eelnevalt maha kandnud, juba pikemat aega,» väitis üks vihje saatnu, lisades, et tegemist on Kuressaare Rimiga. «Jah, kõik viivad asju küll minema pettuse teel, aga nii teevad ülemus ja abi iga jumala päev,» teadis teine rääkida.

Rimi supermarketite keti pressiesindaja Katrin Batsi sõnul on tegemist kurva olukorraga, kus nii loo autoriks ning ilmselt ka vihjete saatjaks on teenindajad, kes tabati tööl omastamises. Tema kinnitusel ei olnud tegemist korra vahele jäämisega, vaid ühe töötaja puhul kuue ning teise puhul kaheksa sellise juhtumiga. «Meil on olemas selle tõestuseks videosalvestised ning elektroonilise kassaraamatu analüüs,» märkis Rimi esindaja, lisades, et müüjad on oma süüd ka ise tunnistanud.

«Mõlemad teenindajad vabastati töölt paragrahvi alusel, mis ütleb, et nad on pannud toime varguse, pettuse või muu teo, millega kaotati tööandja usaldus enda vastu,» selgitas Bats, tähendades, et ka sellele töölt vabastamise avaldusele on mõlemad töötajad allkirja andnud. «Töötajate säästmiseks lepiti kokku, et politseid asjasse ei segata,» sõnas Rimi pressiesindaja.

Tema kinnitusel ei ole neil põhjust kahelda Kuressaare kaupluse kollektiivi juhtides, kuna Rimi sisekontroll on heal tasemel, võimaldades töötajate pahatahtliku käitumise avastada üsna kiirelt. «Juhul, kui pikaajaliselt ametis olnud kaupluse juht ja teenindusjuht oleks oma usaldust vihjajate poolt kirjeldatud moel kuritarvitanud, oleks see kindlasti juba välja tulnud – just nii nagu see nende kahe töötaja puhul juhtus,» märkis Bats, tuues muuhulgas välja, et varguse tõttu vallandatud töötajad olid kaupluses olnud tööl napi aasta, samal ajal, kui juhtkond on seal olnud viis aastat.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles