Simple Express annab Superbusile vastulöögi

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kuigi eile kehtima hakkanud ühistranspordiseadus muudab liinilubade taotlemise tingimusi maanteeameti kinnitusel leebemaks, on Eesti päritolu odavbussifirma Simple Express otsustanud panustada oluliselt sellele aspektile, kus hinnatakse ka, kellel on käigus uuemad bussid ja tihedam liinivõrk.

«Võtke seda vastulöögina või arendusena, aga ilmselgelt ei tee me kõiki oma otsuseid sellepärast, et keegi hakkab kuhugi juurde trügima – need otsused oleks sündinud ka ilma selleta,» kommenteeris Simple Expressi värsket investeeringut Eesti Bussi juht Gunnar Obolenski, viidates tähelepanule, mille alla on bussiturul toimunu sattunud pärast Šoti miljardäri Brian Souteri sellekevadist otsust odava bussisõiduga Eestisse laieneda.

«Plaane tehakse pikalt ette ja busse ei osteta ka tänaseks-homseks – meie bussiostu otsus oli tehtud ammu enne seda, kui üldse hakkas meedia rääkima midagi sellest, et siin üldse hakkavad seadused muutuma ja konkurendid tulema,» lisas Eesti Bussi juht. Nii toobki ettevõte Simple Express liinidel alates homsest käiku senise üheksa bussi kõrval käiku 11 uut bussi, täiendades Simple Express liinivõrku lisaks senisele kolmele liinile veel viie täiendava liiniga, mis on ühendatud väiksemate linnadega.

Rohkem jalaruumi

Investeeringu kogumaksumus – 1,7 miljonit eurot – ei ole Obolenski sõnul kindlasti väike summa. «Kui me hakkame hindama seda rahaühikut uue bussi hinnaga, siis täna võiks öelda, et meie uus buss maksab rohkem kui kahekorruseline juba aastaid sõitnud punane, mis üritab siia samamoodi tulla ja öelda, kui suured on nende investeeringud olnud,» nentis Eesti Buss juht.

Suurimaks erinevuseks Superbusiga peab Obolenski suuremat jalaruumi. «See on kindlasti ka see, mille kohta reisijad ka kohe tagasisidet ütlevad – kas oli ruumi või mitte – ja selle kohta võime küll öelda, et buss on Simple, aga jalaruumi on sama palju kui Lux'is (Lux Express bussis - toim),» tähendas ta.

Ka toonitas Obolenski, et Simple Express pakkus teistest soodsamaid bussipileteid juba enne, kui keegi Superbusi tulekust Eesti turule rääkima hakkas. Sellega viitas ta sellele, et tavaliinidest soodsama piletihinnaga sõite hakkas Simple Express pakkuma juba üle aasta tagasi, 2014. aasta augustis, kui käivitas Tallinna-Tartu ja Tallinna-Narva liini. Bussipileti hinnad algasid siis 3 eurost, nüüd saab soodsaimad piletid kätte ühest eurost ning selle hinnaga piletid tulevad müüki 30 päeva enne väljumist.

Selle aasta juunis lisas Eesti odavbussifirma kolmanda liini Tartu-Narva vahele ning alates 3. oktoobrist täieneb Simple Expressi liinivõrk veel viie liiniga, mis ettevõtte väitel läbivad 18 linna, üheksa maakonda ja teevad juba 52 väljumist päevas. Uued ühendused tulevad Rakverre, Pärnusse, Viljandisse, Võrru, Jõgevale, Põlvasse, kuid vahepeatused saavad olema ka väiksemates kohtades.

Senised bussid vahetatakse välja

Küll ei ole tegemist täiesti uute liinidega, vaid juba praegu käimas olevate Eesti Buss liinidega, millel olnud bussid asendatakse siis Simple Express bussidega. «Tervikuna tähendavad nad lihtsalt uut värvi bussi, uut hinnastust ja me sõidame täpselt samadel omadel liinidel edasi,» tähendas Obolenski, lisades, et see on nende viis liinide kinni panemise asemel püüda hoopis reisijate arvu kasvatada.

Seda, kas soodsam piletihind Simple Express liinidel ka reisijate arvu suurendab ja ettevõtte jaoks ära tasub, loodab Eesti Bussi juht näha hiljemalt aasta pärast. «Kõige raskem – kui kaardi järgi ka vaadata –, on üks pikemaid liine Peipsi äärde,» sõnas Obolenski selles osas, milline kaheksast Simple Express liinist ettevõtte juhtidele hetkel kasumlikkuse osas kõige enam muret teeb. «See on küll liin, kus on isegi täna ainult üks väljumine ja sealgi on väljumisi vähendatud just seetõttu, et see on selline hooajareis – aga neid, kes sinna jäänud on, ma loodan, et saab meie buss täis olema,» märkis ta lootusrikkalt.

Üks asi, mille osas Eesti Bussi juht praeguses turuheitluses kriitiliseks jääb, on maanteeameti plaanid bussituru ümberkujundamise osas. «See (uus seadus – toim) on värskelt käiku läinud ja kuna seal on pidevalt muudatusi tehtud, siis ega me täpselt – ja ma arvan, et ka liiniloa väljaandjad ise maanteeametis – ei tea, kuidas see uus asi lõpuks siis ka tööle hakkab,» nentis Obolenski.

Nendel liinidel sõidab Simple Express alates 3. oktoobrist:

  • Tallinn - Tartu
  • Tallinn - Kunda - Aseri - Kohtla-Järve - Jõhvi - Sillamäe - Narva - Narva-Jõesuu
  • Tallinn - Rakvere - Roela - Avinurme - Mustvee - Kallaste - Alatskivi
  • Tartu - Mustvee - Jõhvi - Sillamäe - Narva
  • Tartu - Räpina - Värska - Koidula
  • Tartu - Viljandi - Kilingi-Nõmme - Pärnu
  • Tartu - Tabivere - Jõgeva - Rakke - Väike-Maarja - Rakvere
  • Tartu - Kambja - Saverna - Kanepi - Võru
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles