Lumesajuga kasvab liiklusõnnetuste arv topeltsuureks

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liiklusõnnetus.
Liiklusõnnetus. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika järgi kasvab liikluskindlustuse juhtumite arv teekattele jäite tulekuga, veel enam toimub aga liiklusõnnetusi esimese lume tulekuga.

«Kuigi eelnevad kaks talve on olnud suhteliselt lumevaesed ning liikluskahjude juhtumite arv on olnud veidi väiksem, tuleb talv meile alati ootamatult - seepärast oleks juba õige aeg mõelda talverehvidele,» ütles LKF-i tarbijahariduse valdkonnajuht Jaanika Käärst.

Käärsti sõnul on esimene samm õigeaegselt suverehvid talverehvide vastu vahetada, seejärel võib rahulikuma olekuga istuda autorooli esimese lume saabumisel või trotsida varahommikust musta jääd.

«Alati tuleb valida ilmastikuoludele vastav sõidukiirus ning arvesse võtta nii enda sõiduoskust kui ka teeolusid, et autojuht kui kaasliiklejad jõuaksid turvaliselt sihtkohta,» tuletas Käärst meelde.

Näiteks 2010. aasta novembri alguses oli õhutemperatuur päeval valdavalt plussis, vaid paaril ööl olid miinuskraadid ning lumikate puudus. Selle nädala jooksul toimus 460 liikluskindlustusjuhtumit kahjunõuete summaga pool miljonit eurot. Sama aasta detsembri teisel nädalal oli ilm sajune ja tuisune, lumikate suurenes kohati kuni 30 sentimeetri ulatuses ning siis toimus 970 liikluskindlustusjuhtumit kahjunõuete kogusummaga 1,5 miljonit eurot. «Seega oli lumesajusel nädalal juhtumeid kaks korda rohkem, kahjunõuete summa oli koguni kolm korda suurem,» lisas LKF-i Geoinfosüsteemide valdkonnajuht Ülli Reimets.

Naastrehvide kasutamine on Eestis lubatud 15.oktoobrist kuni 31.märtsini ning lamellrehvidega võib sõita aastaringselt. Oluline on kontrollida, et talvel kasutatavate rehvide minimaalne jääksügavus ei oleks alla kolme millimeetri.

Foto: LKF
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles