Liiniload käes - Superbus asub Eesti turgu vallutama

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Superbus
Superbus Foto: Postimees

Juba suvel Eesti turule tulla soovinud Superbus sai kauaoodatud liiniload kätte, bussifirma saab oma sõite alustada 14. detsembrist.

Maanteeamet rahuldas eelmisel nädalal Superbusi liiniloa taotlused. Šoti miljardärile Brian Souterile kuuluv firma saab nüüd hakata teenindama Tallinna-Pärnu, Tallinna-Narva ja Tallinna-Tartu liini.

Superbus esitles 28 taotlust ja kõik need rahuldati. Odavbussifirma saab sõite alustada alates 14. detsembrist.

Nii hästi ei läinud Lux Expressil, kelle ühte taotlust Tallinn-Pärnu ja viit Tallinn-Tartu liinil ei rahuldatud. Komisjon tegi maanteeameti peadirektorile ettepaneku väljastada Lux Expressile liiniload, kui on ära kuulatud vedaja seisukoha ja ettepaneku täpse kuupäeva osas, millal ettevõte liinide teenindamist plaanib alustada.

Lux Expressi juhatuse esimehe Hannes Saarpuu sõnul eelistavad näiteks Tallinn-Pärnu liinil paljud reisijad ebamugava sõiduplaani tõttu autosõitu, kuid Tallinna-Tartu vahel sõitvad bussid on autodele arvestatavaks alternatiiviks.

Hetkel teevad Lux Expressi bussid Pärnu ja Tallinna vahel mõlemas suunas viis väljumist päevas, mõlemale suunale lisandub kaks väljumist. Tallinn-Tartu liinil lisab Lux Express neli väljumist päevas mõlemas suunas. Praegu teevad Lux Expressi bussid 14 väljumist päevas. Tallinn-Kuressaare liinil lisab Lux Express ühe väljumise, mis väljub Kuressaarest hommikul ja Tallinnast õhtul, liin läbib ka suuremaid keskuseid Saaremaal.

Tallinn-Narva liinil taotles Lux Express olemasolevate liinilubade pikendamist, mille käigus said muudetud osad peatused ja juurde lisati uued. Vastavalt uutele lubadele hakkavad kõik Lux Expressi bussid sõitma läbi nii Aserist kui Kohtla-Järvelt.

Superbus on sel aastal korduvalt taotlenud liiniluba, kuid seni pole nende taotlust rahuldatud, sest nende väljumisajad kattusid juba olemasolevate väljumistega. Suvel oli maanteeamet valmis osaliselt rahuldama nende taotlust, kuid see ei sobinud Superbusile. Superbusi Eesti juhi Lauri Helke sõnul poleks mõne üksiku väljumise teenindamine majanduslikult mõttekas.

Kuni 1. oktoobrini kehtis liinilubade jagamisel põhimõte, et kahe väljumise vahel pidi olema pool tundi. Alates oktoobrist kehtivad uued kaalutluspõhimõtted, kus ajaline piirang ei ole oluline juhul, kui uus tulija pakub vähemalt samaväärset teenust.

28. oktoobril Superbusile välja antud liiniluba kehtib 2020. aasta 13. detsembrini.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles