Riigihange paljastab, kui vähe oma mobiiliteenuse eest tegelikult maksta võiks

Kerli Kivistu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Riigihankeid uurides selgus, et me hangime päris palju mobiiliteenuseid kahtlaselt kallilt, sest tegelikult teevad mobiilioperaatoreid nii odavaid pakkumisi, et need peaks olema lausa majanduslikult võimatud.

Riigimetsa Majandamise Keskus (RMK) kuulutas augusti lõpus välja hanke kogu oma asutuse mobiilsidele kuni aastani 2018. Kasutajaid on neil 580, kellest igaüks helistab kuus kõikidesse võrkudesse keskmiselt 5,5 tundi ning saadab 6 SMSi, vahendab Geenius. Lisaks sellele küsis RMK hankes endale tööajal personaalset kliendihaldurit, tasuta elektroonseid kõne- ja andmeside ning mobiilse parkimise aruandeid ning operaator peab väljastama arved elektroonselt nende soovitud keskkonda.

Teenuse hinnale ei või lisada mingeid lisatasusid nagu liitumistasu, kõnealustustasu, SIM-kaartide väljastamise või vahetamise tasusid ega midagi muud säärast, vahendab Geenius. Peale kõige selle peab operaator tagama laitmatu mobiililevi kõigis RMK kontorites ja muudes asukohtades ning paigaldama vajadusel tasuta lisaseadmed levi parandamiseks. Hanke käigus pidi iga operaator saatma RMK-le ka kaks mobiiltelefoni ja kolm SIM-kaarti, millega RMK mõõtis enne otsus tegemist enda jaoks olulistes kohtades levikvaliteeti.

Ja kui palju operaatorid oma pakkumistes ühe numbri kohta kuus RMK-lt küsisid? Mis oleks selliste tingimuste normaalne hind? 10 eurot? 7 eurot? Või koguni 5 eurot? Näiteks Tele2 küsis kõigi numbrite eest kuus 2025,33 eurot pluss käibemaks ehk kokku 4,19 eurot numbri eest, aga see osutus kallimaks kui EMT pakkumine.

Mobiilifirmad on paanikas

«Kõik on teatud mõttes paanikas, konkurents on nii suur, et keegi ei taha ühtegi olemasolevat klienti kaotada,» ütles Tele2 Eesti juht Argo Virkebau. Ta lisas, et ükski operaator ei soovi numbriliikuvuse statistikas halb välja näha. Eesti Telekomi pressiesindaja Raigo Neudorf ütles, et kuna sarnaste hangete puhul sõlmitakse leping üldjuhul pikemaks perioodiks, peab arvestama ka teenuste muutuste trende. «Näiteks kasvab selle perioodi jooksul eeldatavalt nii mobiilse andmeside kasutajate hulk kui ka tarbitav andmemaht, mis jätab operaatorile võimaluse ka tulu teenida,» märkis ta.

Refereeritud artiklit saab lugeda siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles