Mis on Pädaste restorani Alexander edu saladus?

Kristel Trell
, Kodu.postimees.ee vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Neli aastat järjest valiti Pädaste restoran Alexander Eesti parimaks restoraniks, eelmisel aastal jäi napilt NOA järel teiseks ja nüüd tõusis taas esimeseks, juhtides Skandinaavia parimate restoranide edetabeli White Guide Eesti osa. Kuidas nad seda teevad?

Foto: AFP / Scanpix

Pädaste restoranide pidaja Martin Breueri sõnul on edu aluseks juba 20 aastat hoitud läbimõeldud kontseptsioon, Põhjala saarte köögikunsti ja maitsete tutvustamine. «Detailid võivad olla muutunud, ent meie kontseptsioon ja põhimõtted on samaks jäänud,» tunnistas Breuer. Parim kohalik toit parimast kohalikust toorainest on olnud Pädaste restoranide üks alustalasid ning restorani, kohalike talumeeste ja kalurite koostöö tulemusena sai üldse kunagi võimalikuks väikesel Muhu saarel ainulaadse Põhjala saarte maitsekontseptsiooniga algust teha. Ent edu saavutamiseks on Breueri sõnul tarvis ka maailmas ringi vaadata.

«Tuleb gastronoomiamaailmas lahtiste silmadega ringi käia ja inspiratsiooni koguda,» rääkis ta. Nii on Pädaste tiim teinud näiteks koostööd teiste saarte ja sealsete tippkokkadega, et põhimõttel - vesi ühendab saari - üheskoos võluda veelgi põnevamaid maitsekooslusi. Breueri sõnul seisab aga edu taga ka kõigi töötajate aastatepikkune tiimitöö ja ühes suunas mõtlemine. «See on lihtsalt Pädaste DNA,» nentis Breuer. «Tore oli White Guide'i nimekirja väljakuulutamisel kohata mitmeid toiduilma tipptegijad, kes ühel või teisel ajahetkel olnud osa sellestsamast DNA-st. Tänasin ja tunnustasin neid, sest kõigi meie ühine panus on viinud restorani Alexander tänasele tasemele.»

Foto: AFP / Scanpix

Ent asi pole ainult maitses, nagu kinnitab ka Skandinaavia toidukriitikute valik: vaid 40 punkti 100 võimalikust moodustab toit, ülejäänu eest peavad hoolt kandma õhkkond, teenindus ja joogid. «Tihti räägitakse restoranile hinnangut andes vaid toidust ja peakokast, kuid restoranile antavas hinnagu juures on määrav ka restorani pidajate visioon ja sous chef'i töö, rääkimata kelnerist ja sommeljeest, kes teile toidud ja joogid serveerivad,» toonitas Breuer.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles