Kliendi hooletu käitumine tõi kaasa inkassonõude

Kerli Kivistu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: osta.ee

Lugeja sai teada Osta.ee inkassonõudest poolkogemata, külastades emaili rämpsposti kausta. Veebipoe sõnul edastatakse arved inkassole juhul, kui kasutaja ei reageeri korduvatele meeldetuletustele maksmata arve kohta.

«Olen väga harv Osta.ee keskkonna külastaja ning ühel nendest hetkedest, täpsemalt 5. oktoobril klikkisin kogemata ühe toote puhul nii kaugele, et ootamatult tuli ekraanile teade toote ostust,» rääkis lugeja.

Seejärel saatis ta müüjale kohe teate, et tegi kogemata ostu ja soovib ostu tühistada ning lootis, et sellega ongi kõik. Toode oli sinimustvalge lips, mansetinööbid, taskurätt umbkaudse maksumusega 12-14 eurot.

«Kuna ma rohkem pärast 5. oktoobrit Osta.ee keskkonda pole külastanud ja Osta.ee emailid (uudiskirjad jne) on juba ammu spämmi kausta läinud, siis tagantjärele olin endale teadmata saanud erinevaid teateid, lõpetades inkassonõudega minu vastu,» pajatas lugeja.

Lugeja ütles, et inkassonõudest sai ta teada poolkogemata külastades emaili ja rämpsposti kausta «Kuna Osta.ee-s registreeritud e-maili ma kasutan harva, sest see pole minu peamine e-postkast, seega pärast seda, kui olin kohaselt müüjat teatanud ostu tühistamisest, siis minu teadet põhimõtteliselt eirati,» sõnas ta.

Lugeja sõnul oli tema teadmata toode teele pandud ja ta isegi ei tea, kuhu täpsemalt. «Ilmselgelt ma pole sellel järel käinud. Mulle teadmata oli Osta.ee teinud otsuse mind inkassosse anda mitte millegi eest?» oli lugeja nõutu ja lisas, et nüüd iga päev tiksub viivis ja pluss inkasso nõue on suurem, kui ostu väärtus algselt oli.

Osta.ee turundusjuht Kadri Raigi sõnul on siin kardetavasti tegemist juhtumiga, kus ostja on nõustunud Osta.ee kasutajalepinguga ilma sellega tegelikult tutvumata.

Raigi sõnul tegi 5. oktoobril kasutaja tõepoolest pakkumise summas 9.99 ning võttis endale sellega kohustuse komplekt müüjalt välja osta. «Seejärel saatis ostja müüjale teate, et soovib tehingu tühistamist, kuna tegi pakkumise väidetavalt kogemata, mille peale müüja reageeris kirjale juba poole tunni jooksul, nõustudes tehingust loobuma, kui ostja tasub tehingu komisjonitasu väärtuses 63 senti,» selgitas Raig. Paraku aga ostja sellele enam ei reageerinud ning kulusid ei kompenseerinud.

8. oktoobril palus müüja Osta.ee käest abi tehingu lõpule viimisel andes ka pretensiooni esitades veel kord teada, et on nõus tehingust loobuma, kui ostja kompenseerib müüjale komisjonitasu. «Järgmisel päeval palus Osta.ee esindaja ostjalt pretensioonile vastamist ja tehingu lõpuni viimist, kuid ostja ei reageerinud,» märkis Raig.

14. oktoobril lahendas Osta.ee pretensiooni ostja kahjuks, kuna viimane ei viinud tehingut lõpule ning ostjale esitati leppetrahv. «Tegelikult reageeris müüja väga mõistlikult, võimaldades ostjal tehingust taganeda, juhul kui viimane tehinguga kaasnenud kulud hüvitab,» sõnas Raig. Ta lisas, et samuti ei oleks saanud Osta.ee omalt poolt teisiti käituda, sest nende rolliks on läbi pretensioonisüsteemi tagada õiglased Kasutajalepingust tulenevad lahendused kõigi osapoolte suhtes.

«Konkreetsel juhul ei oleks asi tegelikult pretensioonini jõudnudki, kui ostja oleks omalt poolt müüja ettepanekule reageerinud. Me oleme sunnitud arved inkassole edastama juhul, kui kasutaja ei reageeri meie korduvatele meeldetuletustele maksmata arve kohta,» selgitas Raig.

Ta nentis, et neil oleks omalt poolt hea meel, kui ükski arve inkassoni ei jõuaks. «Ülal kirjeldatud situatsioon on meiepoolne kaitse müüjatele, et nad ei peaks kandma kulusid, kui ostja ei täida võetud kohustusi,» sõnas Raig.

Selgus, et pakkumise lehel kuvatakse iga kord ka hoiatus, mis tuletab meelde, et pakkumise tegemisega võetakse endale võlaõigusseadusest tulenev lepinguline kohustus. Kui ostja loobub ostust ja saab müüjaga kokkuleppele näiteks kulude kompensatsiooni osas, siis ei esitata ka pretensiooni ning seega ei esitata ka ostjale leppetrahviarvet. 

«Esitatud teenustasuarve tühistatakse vastavalt kasutajalepingule pretensiooni tulemusena, kus ostjale esitatakse leppetrahviarve ning Osta.ee maksab ise müüjale tema kulud tagasi olenemata sellest, kas ostja talle esitatud arve on tasunud,» sõnas Raig.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles