Nordic Aviationi meelemuutus läks jõuluks koju ihkavale eestlannale kalliks maksma

Kerli Kivistu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Toomas Huik / Postimees

Londonis elav Kreete soovib jõuludeks koju tulla, kuid on läbinud tõelise kadalipu, kuna üks lennufirma läks pankrotti ja teisele lennule piletid ostnud naisterahvas sai meedia vahendusel teada, et lennufirma sulgeb Kopenhaageni liini, mille kaudu ta koju pidi tulema.

«Ostsin mais odavad piletid, et ei peaks üüratut summat maksma, sest pühadel on lennupiletite hinnad alati poole kallimad, kuid novembri keskel tuli teade, et kahjuks Estonian Airi enam pole ja pileteid ümber ei vahetata, aga kui vastav taotlus ära täita, siis peaks raha tagasi saama, kuid pole seda siiani saanud,» sõnas Kreete.

Kuna Kreete tahtis jõuluks koju saada, siis otsustas ta piletid osta uuest lennufirmast. Tema sõnul on pahameelt tekitav see, et uued piletid olid kaks korda kallimad, kui algselt. «Eelmine nädal tööle tulles lugesin Postimees Online ja sain teada, et Nordic Aviation lõpetab lennud Kopenhaagenisse. Minu ümberistumine oli broneeritud just Kopenhaagenis,» lausus naine. 

Ta sõnas, et pettumust valmistas see, et esmalt ei teatatud muudatust reisijatele, vaid seda uudist pidi lugema meediast. «Mõtlesin, et kolmandat korda pileteid ostma ei hakka, kuna niigi on Tallinn-London üheotsapilet ligi 250 eurot maksnud,» sõnas Kreete.

Kreete sõnul Nordic Aviationi numbrile helistades nõustuti piletid ümber vahetama Scandinavian Airlinesi vastu ja koju tuleb naisterahvas kolmanda katsega hoopis Rootsi kaudu ja edasi-tagasi pilet läks maksma 350 eurot. «Kuid kokkuvõttes ma tõesti ei tea, kas kunagi elus veel Nordic Aviationiga usaldaks lennata, kui lennuliin nii äkitsi tühistatakse,» märkis ta.

Nordic Aviationi kommunikatsioonijuht Liis Veersalu sõnas, et otsus sulgeda Kopenhaageni liin tehti järsult muutunud konkurentsiolukorra tõttu kiirelt. «Koheselt, kui antud otsus vastu võeti, alustasime paralleelselt nii klientide teavitamist kui ka saatsime info meediale laiali, eesmärgiga, et see jõuaks võimalikult kiirelt võimalikult paljudeni, kuid seejuures vabandame aga siiralt kõigi reisijate ees, keda Kopenhaageni liini sulgemine puudutab,» tõdes Veersalu.

Kuna kontakteeruma pidi paljudega, siis alustas klienditeenindus reisijatega ühendumist ning lennupiletite ümbertegemist esmalt nendest Kopenhaageni lendudest, mis pidid toimuma 30. novembrist ja edasi. Seejärel liiguti järk-järgult järgmiste lendude ja asjasse puutuvate reisijateni, et kõigi piletid lõpuks ümber saaksid vormistatud. «Nii võis tõesti paljude reisijate puhul olla olukord, et esimene info saadi meediast, kuid see teenis tõesti vaid eesmärki, et info kiirest otsusest, mis pidi ka kiirelt jõustuma, jõuaks lühikese ajaga paljudeni,» ütles Veersalu.

«Suhtleme siiski otse kõigi reisijatega ka eraldi ning kõigile leitakse parim võimalik ümberlennu võimalus,» sõnas Veersalu ja lisas, et paljud reisijad on pärast uudise nägemist ka ise juba kiirelt kontakteerunud. «Kuna hetkel Kopenhaageni suunal ühendust pakkuv SAS detsembris pühadeajal mitmetel päevadel ei lenda või on SAS’i lennud juba täis, siis ei pruugi meil mugavat otsest asenduslennu võimalust kõigil juhtudel pakkuda olla,» selgitas Veersalu.

Seetõttu pakutakse klientidele mõningatel juhtudel ümberistumisega lendude variante. «Siiski rõhutame, et klientidele täiendavaid kulutusi sellega ei kaasne ja soovi korral ostetud piletite rahasumma tagastatakse,» märkis Veersalu.

Kui pilet toimuma pidanud Kopenhaageni lennule osteti mõne reisibüroo vahendusel, siis vastutab pileti ümbertegemise eest just antud reisibüroo ja selles osas suhtlevad kliendiga juba nemad. «Vabandame veel kord kõigi reisijate ees Kopenhaageni liini sulgemise tõttu tekkinud ebamugavuste pärast,» sõnas Veersalu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles