Tänavu mais tehtud TNS Emori alkoholireklaamide sisuanalüüsist selgus, et enamikus reklaamides on tegelasteks inimesed ja neis domineerib positiivne meeleolu.
Alkoholi reklaamides domineerivad mehed ja positiivne meeleolu
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kokku analüüsiti 88 alkoholireklaami ja 60 protsendis neist näidati inimesi. Kõikides reklaamides, kus oli inimesi, oli olemas ka meestegelane, naisi esines veidi vähem. Isegi teksti pealelugemisel oli valdavaks meesterahva hääl.
Meeleolu oli alkoholireklaamides valdavalt positiivne - näidatati lõõgastavat, kohustustevaba elu, pidutsemist, humoorikust, lahedat olekut ning rõhutati ka seksuaalsust.
«Kõik tahavad olla seltskonnas aktsepteeritud, tahavad olla lõbusad ja head kaaslased. Neid vajadusi reklaamid näitavadki, et anda meile tunne, et suudame neid alkoholi tarvitades rahuldada,» kommenteeris uuringut tutvustanud TNS Emori ekspert Gerda Möller.