Kaasaegse jõuluvana välimus on aegade jooksul väga palju muutunud

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Coca-Cola

Sellega, milline jõuluvana välja näeb, on enamik inimesi ühel nõul – rõõmus, punase kuue ja valge habemega. Aga ta ei ole alati selline olnud! Kaasaegse jõuluvana imidži kujunemisele aitasid paljuski kaasa Coca-Cola reklaamid.

Enne 1931. aastat, mil kunstnik Haddon Sundblomi poolt loodi jõuluvana sellisena nagu me teda praegu teame, jõudis jõuluvana olla hoopis teistsugune. Kohati pikem ja vahel ka lühem, nii tüsedam  kui ka peenike. Mõnikord nägi ta välja nagu päkapikk ja päris alguses nägi ta isegi natuke hirmuäratav välja.

Kuid härra Sundblom maalis järgneva 35. aasta jooksul järjepidevalt pilte, mis aitasid luua jõuluvana nüüdisaegse välimuse. Sageli kasutas ta iseennast jõuluvana modellina, vaadates maalimise ajal peeglisse. See võib ka olla põhjuseks miks Coca-Cola jõuluvanal on tihti vöö piltide peal tagurpidi maalitud. Coca-Cola jõuluvana pildid muutusid rahva seas ülipopulaarseks ning inimesed märkasid piltidel ka kõige väiksemaid erinevusi ja kirjutasid leitud apsakatest The Coca-Cola Companyle. Näiteks märgati, et ühe pildi peal puudus jõuluvanal abielusõrmus, mille peale muutusid fännid murelikuks ja pärisid Proua Jõuluvana kohta.

Kui Coca-Cola 1995. aastal alusta oma populaarset kampaaniat tulesärades jõulukaravaniga, siis ilmusid veoautodele just Sundblomi poolt loodud jõuluvana pildid ning samasuguste piltidega veoautosid  kasutatakse reklaamides ka praegusel ajal.

2001. aastal muudeti 1963. aastast pärinev jõuluvana elusaks ning pühade puhul lasti välja animeeritud reklaam, mille loojaks oli Alexandre Petrov, kes on oma animatsioonide eest saanud ka Oscari.

Vaata esimest animeeritud Coca-Cola jõulureklaami!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles