Jõulueelne tankimine jättis pereema pühadeks rahata

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
29. detsember 2015 19:45
Statoili tankla | FOTO: ELMO RIIG/SAKALA

Statoili Urge tanklas jõulupühade eel 20 euro eest tankimas käinud naise kontolt läks automaatselt maha sada eurot, ülebroneeritud summa sai ta aga tagasi alles 28. detsembri keskpäevaks.

«Järgmisel päeval ehk siis 24. detsember läksin perega jõuludeks sisseoste tegema, kui avastasin, et minu pangaarvelt puudub sada eurot,» kirjeldas 23. detsembri õhtul kella kaheksa ajal Statoili Urge tanklas tankimas käinud Jaanika (42), kes oli bensiini võtnud vaid 20 euro eest.

Naine helistas seepeale SEB panga infotelefonile, et uurida, milles asi on. «Sealt vastati mulle, et puuduv sada eurot on broneeritud Statoil Eesti poolt,» rääkis Jaanika, kes seepeale võttis ka tanklaketiga ühendust ja sai teada, et tegemist on tanklaketi tavapärase praktikaga, kus tankimist alustades broneeritakse tankija kontolt sada eurot. Kui on tangitud väiksema summa eest, tagastab ettevõte selle pärast tankimist.

«Mulle öeldi, et pean pangaga ühendust võtma, kuna pank hoiab seda kinni,» sõnas naine, kellele aga pangast öeldi omakorda, et hoopis tanklakett hoiab raha kinni. Küll aga ütlesid mõlemad ettevõtted, et saavad asjas lõplikku selgust alles pärast pühasid. «Kuna meil on suur pere, siis sada eurot on meie jaoks ka suur raha – igal juhul üks neist jättis meie pere pühadeks ilma rahata,» sõnas juba möödunud neljapäeval Postimehe poole pöördunud naine nördinult.

Tegemist tehnilise tõrkega

Statoil Eesti turundusdirektori Diana Veigeli sõnul on tõepoolest nii, et kütusetanklate automaadid ja makseterminalid broneerivad enne tankimise alustamist teatava summa raha selleks, et kontrollida kliendi pangakaardil vabade vahendite ehk siis piisava raha olemasolu. «Üldjuhul vabastatakse kliendi kontol makseautomaadis tehtud kütuse ostu broneering automaatselt umbes ühe minuti jooksul pärast tehingu tegemist,» ütles Veigel.

Küll aga lisas ta, et pangakaardiga arveldamisel on tegemist tehniliste lahendustega, millega on alati seotud rohkem osapooli kui vaid kaupmees. «Tehniliste tõrgete korral ei saa kahjuks ka parima tahtmise juures teatud toiminguid ja järelepärimisi teostada hetkega – seda eriti veel pühadeperioodil,» märkis Statoili esindaja, kelle sõnul saigi antud juhtumi puhul olla tegemist vaid tehnilisest rikkest tingitud erandjuhtumiga.

SEB panga esindaja Maarja Gavronski sõnul saavad nemad summasid klientide kontodel broneerida ja broneeringu alt vabastada üksnes ettevõtja suuniste alusel. «Ehk see läheb broneeringusse seetõttu, et me oleme saanud vastava suunise Statoililt ja see vabastamine toimub samamoodi – selle alusel see toiming tehakse,» selgitas ta.

Põhjendus arusaamatu

«Praeguseks hetkeks on see asi lahendatud,» rääkis Jaanika teisipäeva keskpäeval. Nimelt oli naine esmaspäeva hommikul taas nii panga kui tanklaketiga ühendust võtnud. «Lõpuks siis oli niimoodi, et Statoil võttis ja kontrollis need failid läbi – pärast mind ja enne mind on tangitud ja seal on kõik normaalne – ma olin ainuke olnud, kelle fail ei jõudnud läbi SEB panka,» kirjeldas ta.

See oli ka tema sõnul põhjus, mistõttu pank ei saanud lisabroneeringut vabastada, kuna neile ei olnud selle kohta teadet jõudnud. «Nad vabandasid lõpuks, jah – et selline kahetsusväärne asi ja enne pole olnud niimoodi,» nentis naine, kelle kolmelapselise pere viimasele hetkele planeeritud jõuluostud jäid seetõttu siiski tegemata. «Huvitav küll, et just see üks tõrge,» tähendas ta.

SAADA E-POSTIGA PRINDI ARTIKKEL