Sisustuspood lasi kliendil maksta otsa saanud aiamööbli eest

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aiamööbel. Pilt on illustratiivne.
Aiamööbel. Pilt on illustratiivne. Foto: SCANPIX

Sisustuspoest aiatoole tellides ja nende eest ette makstes tekkis segane olukord, kui vastavat kaupa enam võimalik saada polnud.

Tarbija tellis suvel sisustuskaupade müügiga tegelevalt ettevõttelt OÜ Elene Sisustus kuus aiatooli, mille eest tasus ettemaksu summas 440,2 eurot.    

Tarbija selgituste järgi ei andnud pood talle kaupa üle, sest nende sõnul näidisele vastavat mudelit  enam laos pole. Asendusmudeli üleandmiseks esitas ettevõte ostjale täiendava arve. 

Tarbija kaotas pärast seda tellimuse vastu huvi ning soovis müügilepingust taganeda ja tasutud summat tagasi saada. Kuna pooled ei saavutanud kokkulepet, pöördus tarbija juhtumi lahendamiseks ja raha tagasi saamiseks tarbijakaebuste  komisjoni poole. 

Elene Sisustus ei esitanud tõendeid, millest saaks järeldada,  et kaup on ostjale üle antud ning nad ei rõhutanud omalt poolt ka rikkumist vabandavaid asjaolusid. 

Komisjon leidis, et tarbija ostuhuvi kadumine on kaupleja käitumist arvestades põhjendatud. Ostjal  on müügilepingu järgi õigustatud ootus ostetud esemele.  Kui müüja jätab asja üleandmise kohustuse  täitmata,  loetakse seda müügilepingu oluliseks rikkumiseks.

Komisjoni hinnangul tuleb tagastatavalt rahalt tasuda  intressi alates raha ülekandmise hetkest. Elene Sisustus on raha tagastamise kohustusega viivitanud alates 21.juulist, mis toob lisaks kaasa viivitusintresside tasumise kohustuse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles