Sobimatu jõulukingi saab poes välja vahetada või oksjonile panna

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
5. jaanuar 2016 17:45
FOTO: Aldo Luud / Õhtuleht

Kui jõuluvana toodud kingitused kuuse all ei meeldi või juhtub neid olema topelt, siis on võimalik need mõnes kaupluseketis tagastada või suisa oksjonile panna.

Prisma Peremarketi kommunikatsioonijuht Silver Säga kinnitas, et jaekett vahetab tõepoolest tarbekaubad ringi, kui need mingil põhjusel kingisaajale ei sobi. «Ajalist piirangut, millal tarbekaupasid vahetada saab, ei ole. Oluline on see, et eksisteeriks ostutšekk ja et toode oleks kasutamata ja müügikõlbulik,» täpsustas Säga.

Ta rõhutas, et ringi ei saa vahetada sokke, sukkasid, aluspesu ja ujumisriideid ning CD ja DVD plaatide puhul peab olema kilepakend kindlasti rikkumata.

«Tarbekaupade ringivahetamisega alustasime esmakordselt 2011. aasta jõuludel ja seega usume, et selline võimalus teeb elu lihtsamaks mitte ainult kingisaajatel, vaid ka jõuluvanal, kes alati ei pruugi päris täpselt teada, mida temale saadetud kirjas konkreetselt silmas peeti,» selgitas Säga.

Säga sõnul on olnud kirjad jõuluvanale ilmselt küllaltki detailsed, kuna kingituste ringivahetamist ülearu palju ette ei tule. «Nagu ka varasematel aastatel, vahetatakse kõige rohkem ringi mänguasju ja väikeseid kodumasinaid. Enamasti on vahetamise põhjuseks asjaolu, et kingitud ese oli kliendil juba olemas,» sõnas Säga.

Ta loetles mõned tarbekaupade ringivahetamise tingimused: pakend peab olema rikkumata; toode on kasutamata ja endiselt müügikõlbulik;  DVD-d, arvutimängud või muusikaplaadid on kilepakendist avamata, mis tõendab, et plaati ei ole kopeeritud; tootel on alles originaaletiketid; tegemist peab olema tarbekaubaga, kuna ümber ei vahetata toiduaineid ja toote tšekk on alles.

Veebipoes osta.ee käib kampaania, kus saab kasutuna seisvad jõulukingid müügile panna. Osta.ee kommunikatsioonijuht Kadri Raig sõnas, et kampaania idee on tekkinud praktilisest vajadusest, kuna jõulud on lisaks muudele traditsioonidele kujunenud ka tarbimispühaks.

«Vahel juhtub ka see, et saadakse kingiks midagi sellist, mida ise reaalselt ei kasutata või lihtsalt mitu ühesugust asja - näiteks kahe saumiksri järele pole ühel inimesel aga vajadust,» toob Raig näiteks.

Ta ütles, et Osta.ee-s saab seisma jäänud asju tegelikult aastaringselt müügile panna, seega ei ole ka tollele kampaaniale mingit lõpptähtaega. Samuti ei ole piiratud see, mida müügile panna tohib, kuid loomulikult peab kaup jääma seaduse piiridesse.

«Meie üleskutse on tegelikult laiem - asjad, mis ühes kodus kasutust ei leia, võivad jällegi teises kodus hädavajalikud olla. Esimene pool on eelkõige majanduslik - on ju palju mõistlikum kui asi, mida ise ei kasuta hoopis maha müüa ning saadud raha eest midagi vajalikku osta,» selgitas Raig.

Ta lausus, et hinnad varieeruvad täiesti seinast seina. «Palju on alustatud oksjoneid alghinnaga 0.10 eurot, mis alles oksjoni käigus siis kasvavad,» märkis Raig.

Rimi Eesti Food AS kommunikatsioonijuht Katrin Bats sõnas, et Rimil sellist kampaaniat käimas pole. «Küll aga oleme alati ja igal ajal, mitte vaid pärast jõulukuud, valmis inimeste oste ümber vahetama, kui neil selleks soov või vajadus tekib,» lausus Bats ja lisas, et seetõttu ka eraldi kampaaniaks jõulude ajal olulist vajadust ei näe.

Bats sõnas, et kauba ümbervahetamist Rimi kauplustes siiski väga sageli ei toimu, isegi mitte pärast jõulukuud.

Selveri kommunikatsioonjuht Erkki Erilaid märkis, et Selveris saab ümber vahetada näiteks kingiks ostetud ebasobiva suurusega riideid ja jalanõusid, küll aga mitte kõiki kvaliteetseid tooteid.

Euronics Eesti kommunikatsioonijuht Kristjan Terase sõnas, et kõik püsikliendid saavad Euronicsist ostetud toote 30 päeva jooksul mõne muu toote vastu vahetada. «Tegemist ei ole ühekordse kampaaniaga, vaid seda võimalust pakume oma püsiklientidele aastaringselt. Oluline on, et toode oleks eelkõige komplektne ja müügikõlbulik, ehk vastaks vahetusõiguse tingimustele,» mainis Teras.

SAADA E-POSTIGA PRINDI ARTIKKEL