Nippe, kuidas külma ilmaga autot käivitada

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autoaku.
Autoaku. Foto: SCANPIX

Kui väljas valitseb pakane, ei pruugi auto käivitamine alati nii lihtsalt õnnestuda, kuid sel puhul tasub järgida mõningaid soovitusi oma vaeva kergendamiseks.

Mariine Auto on oma koduleheküljel kirja pannud rea soovitusi, kuidas toimida, kui auto ei taha käivituda. Kogu info kehtib kõigi tänapäevaste autode kohta.

Alusta siduripedaalist

Kuna õlid mootoris ja käigukastis muutuvad külma ilmaga seistes tahkemaks, on ka mootori ning käigukasti detailide liikumine esialgu raskendatud. Hiljem mootori soojenedes see muutub. Käivitamise ajal on soovitav siduripedaali all hoida, nii lahutate mootori käigukastist ning käivitamise hetkel on ringiveetavaid sõlmi (käigukast) tunduvalt vähem kui muidu.

Jäta gaasipedaal rahule

Mida aeg edasi, seda vähem on kasu gaasipedaali vajutamisest auto käivitamisel. Vanemate autode puhul võis sellest isegi abi olla, aga tänapäeval, kui mootori käivitusmehhanisme juhib arvuti, tekib sellest pigem kahju. Nimelt võib liigse pedaalivajutusega hoopis kogu süsteemi kütusega üle ujutada, sädet ei pruugi enam tekkidagi ning auto käivitamine ei õnnestu mõnda aega.

Süüde ning kütuse surve toitesüsteemis enne käivitamist

Enne kohest käivitamist miinustemperatuuridel on süüdet soovitav sisse keerata paar-kolm korda. Kuna «süüde sees» asendis rakendub kütusepump, on nii võimalik pumbata korduva kütusepumba sisse- ja väljalülitamisega süsteemi rohkem kütust, et sellest piisaks efektiivseks käivitamiseks. See on ka vahel peamine põhjus, miks auto ei taha esimesel katsel kohe käivituda – kütust lihtsalt ei jätku.

Eelsoojenduse märgutule kustumine

Mootor ei käivitu madala temperatuuriga. Diiselmootoriga auto puhul oota ära eelsoojenduse märgutule kustumine ja käivita auto pärast seda.

Hoia aku töökorras

Kindlasti tasub veenduda ka aku korrasolekus, et see teinekord ebameeldivalt ei üllataks. Käivitamise hetkel peaks kõikvõimalikud lisatarbijad (tuled, raadio jne) välja lülitama.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles